کد خبر: ۷۴۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۱
با افزايش جمعيت شهرها و در نتيجه تقاضاي روز افزون سفر، گاراژها پذيراي مراجعين بيشتري شدند و حمل و نقل بين شهري به تدريج به صورت يك معضل شهري ، به ويژه براي شهرهاي بزرگ درآمد. از اين رو مسئولان امر، به فكر ساماندهي حمل ونقل مسافر در شهرها افتادند.
در این عکس تصویری از اولین ترمینال اتوبوسرانی ایران را می بینید.

قبل از فرار رسيدن عصر جديد و رونق شبكه راهها و حمل و نقل به كمك فن آوري نوين، عمده ترين نوع سفرها را سفرهاي جاده اي تشكيل مي دادند. در اين سفرها برخي مسافران با پاي پياده و برخي ديگر كه توان مالي داشتند، سوار بر چهارپايان، طي طريق مي كردند. براساس شواهد مبتني بر اسناد تاريخي ، ايران در احداث جاده و كاروان سرا و ايجاد سيستم ارتباطات، پيش قدم بوده است.

اولین ترمینال اتوبوسرانی ایران+عکس

 با ورود اتومبيل به ايران در اواخر دوره قاجار و متعاقباً گسترش روز افزون تعداد خودروها در دهه هاي پس از آن، بسياري از ديگر عرصه هاي زندگي ايرانيان از جمله شهرسازي و حمل ونقل دستخوش دگرگوني هاي چشمگيري شد. با ورود خودروها به ناوگان حمل و نقل بين شهري گاراژها عهدار برقراري سفرها شدند.

با افزايش جمعيت شهرها و در نتيجه تقاضاي روز افزون سفر، گاراژها پذيراي مراجعين بيشتري شدند و حمل و نقل بين شهري به تدريج به صورت يك معضل شهري ، به ويژه براي شهرهاي بزرگ درآمد. از اين رو مسئولان امر، به فكر ساماندهي حمل ونقل مسافر در شهرها افتادند.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین