|
|
امروز: شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۳
کد خبر: ۷۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه کشورمان نسبت به صدور قطعنامه حقوق بشری ضد ایران در کمیته سوم سازمان ملل متحد و اکنش نشان داد.
حسین جابرانصاری گفت:
- جمهوري اسلامي ايران بر اساس سیاست اصولی خود مخالف هرگونه استفاده ابزاري و سياسي از حقوق بشر عليه كشورهاي مستقل است و از اين كه مكانيزم ها و ابزارهاي حقوق بشري سازمان ملل یک بار دیگر دستاويز سياست گزینشی برخی کشورها قرار گرفته است ابراز تاسف میکند .
- جمهوری اسلامی ایران مانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان، بهترین راه ارتقاء و حمایت واقعی از حقوق بشر را پیگیری رهیافت گفتگو و تعامل سازنده میداند و معتقد است بهترین ساز و کار بررسی وضعیت حقوق بشر در همه کشورهای جهان ساز وکار یو پی آر شورای حقوق بشر سازمان ملل است که مبتنی بر اصل برابری، احترام، جهانشمولی و گفتگو و همکاری سازنده بین همه کشورها بدون هیچ تبعیضی است.
- جمهوری اسلامی ایران بر اساس تعالیم اسلامی و انسانی و اصول قانون اساسی، تلاش در جهت ارتقای حقوق بشر را از مهمترین وظایف خود در برابر شهروندانش می شناسد؛ اما برای قطعنامه هایی که با انگیزه های سیاسی ارائه و تصویب آن نه بر اساس محتوا بلکه بر اساس جبهه بندی سیاسی کشورها و لابی های پنهان انجام می‌شود، ارزشی قائل نیست.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین