|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۱
کد خبر: ۷۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در دیداری که از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها داشت از غرفه رسانه های مختلف دیدن کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
نصرالله سجادی راه برون رفت از حاشیه های فراوان موجود در فوتبال را حرفه‌ای گری دانست و گفت : ذات فوتبال با حاشیه گره خورده است و در هیچ کشوری بدون حاشیه دنبال نمی شود. اما اینکه اهالی فوتبال چه نگاهی به این حاشیه ها داشته باشند مهم است و به هر اندازه که از حواشی استقبال کنیم به فوتبال کشورمان لطمه زده ایم و راه رشد و توسعه این رشته را تنگ کرده ایم.

 معان وزیر ورزش و جوانان در بخش قهرمانی و حرفه ای تاکید کرد: باید یاد بگیریم که به واسطه حرفه ای گری با حواشی موجود در فوتبال کشور برخورد کنیم تا آسیب ها به کمترین حد ممکن برسد.

 سجادی در همین خصوص افزود: فوتبال رشته پرطرفداری است و مردم پیگیر اخبار ریز و درشت اهالی این رشته هستند؛ به همین دلیل رسانه ها برای جذب مخاطب فوتبال را از هر نظر زیر ذره‌بین قرار می دهند و گاهی به عمد یا غیر عمد به حواشی و گفته هایی که ممکن است یک فرد در شرایطی خاص آن را بیان کرده باشد پر و بال می دهند در حالی که ممکن است خود فرد از گفته اش منظور خاصی نداشته باشد یا از گفتنش پشیمان شده باشد.

وی ادامه داد: اگر رسانه ها با رویکردی مثبت و سازنده به فوتبال مگاه کنند می توانند از این جزئیات به راحتی بگذرند و دغدغه های بزرگتری داشته باشند.

این مقام مسئول در وزارت ورزش و جوانان با اشاره به این که گاهی رسانه ها مقصر نیستند و افراد تاثیرگذار در فوتبال با عملکردشان ایجاد حاشیه می کنند، گفت: اکثر رسانه های ما دلسوزانه فوتبال را پیگیری می کنند و گاهی افراد تاثیرگذار در فوتبال با عملکردشان در این رشته پرطرفدار ایجاد حاشیه می کنند.

وی راه برون رفت از این حواشی را تفکر و تعمل بیشتر در کارها و نگاه حرفه ای و توسعه محور به فوتبال عنوان کرد.

سجادی در همین خصوص ادامه داد: انتظار ما از رسانه های ورزشی این است که تا حد ممکن از دامن زدن به حواشی خودداری کنند و نگاهشان به این بخش جدانشدنی از ورزش، نگاهی میانجی گرانه باشد تا با کمک هم و در راستای ذات آن به راه حلی جامع و اصولی برای گذر از مشکلات برسیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد دیدگاه مجموعه تحت نظر خود به حواشی رشته های مختلف ورزشی گفت: رویکرد ما به ورزش توسعه محور است و به حواشی ورزشی چندان ورود نمی کنیم؛ مگر این که حاشیه خاصی به ساختار یک رشته ورزشی آسیب برساند و روند توسعه آن ورزش را کند کند.

معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پایان با اشاره به این که المپیک ریو مهمترین مسابقات ورزشی پیش روی ماست، افزود: ما از هر نظر از ورزشکارانی که کسب سهمیه کرده اند و ورزشکارانی که برای کسب سهمیه اعزام خواهند شد حمایت خواهیم کرد و امیدواریم مجموعه تلاش های انجام شده منجر به کسب نتیجه ای خوب و افتخار آمیز در ریو شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین