|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۰
کد خبر: ۷۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه از سفر معاون اول رییس جمهور آفریقای جنوبی به کشورمان خبر داد.
حسین امیرعبداللهیان از سفر معاون اول رییس جمهور آفریقای جنوبی به کشورمان خبر داد و گفت: هم‌زمان با این سفر هیاتی متشکل از 160 بازرگان، صاحبان صنایع و سرمایه آفریقای جنوبی نیز در تهران حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه راما فوزا معاون اول رییس جمهور آفریقای جنوبی شنبه وارد تهران می‌شود‏، اظهار داشت: معاون رییس‌جمهور آفریقای جنوبی به دعوت اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری کشورمان به تهران می‌آید.

معاون وزارت امور خارجه با بیان اینکه معاون اول رییس جمهور آفریقای جنوبی در سفر به تهران با مقامات ارشد کشورمان دیدار و مقدمه سفر رییس جمهور آفریقای جنوبی را فراهم می‌سازد، تصریح کرد: هم‌زمان با مذاکرات معاونان اول روسای‌جمهور دو کشور، هیاتی متشکل از 160 بازرگان و صاحبان صنایع و سرمایه آفریقای جنوبی نیز با حضور در تهران با همتایان خود در بخش خصوصی دیدار می‌کنند.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: مصمم هستیم روابط خود را در دوره پسابرجام با قاره آفریقا بیش از پیش گسترش دهیم.

وی با تاکید بر روابط بسیار خوب و رو به پیشرفت تهران و پرتوریا خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته وزرای خارجه دو کشور نقش مهمی در توسعه روابط ایفاء کرده‌اند. تابستان امسال نیز کمیسیون عالی و همچنین کمیته مشترک سیاسی جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در تهران برگزار شد.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین