|
|
امروز: جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۶۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
آنچه در این زمینه بسیار مورد بحث قرار گرفت حضور ایران در نشست وین بود. از آن جهت که نشست های گذشته بدون وجود ایران هیچ خروجی نداشت لذا اکثریت کشورها و دولتها به این امر اعتقاد پیدا کرده اند که بدون کمک ایران قادر به حل بحران سوریه نیستند.
بعد از توافق هسته ای، مسئله حل بحران سوریه به یکی از مهمترین مسائل، در عرصه بین المللی تبدیل شد و همه توجهات به این سو جلب شد که برای برقراری آرامش در خاورمیانه باید قدمی برداشته شود . 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، پس از حصول توافق هسته ای گویا دیپلماسی دنیا به یک اعتماد به نفس دست پیدا کرده که می خواهد در برابر جنگ خود را عرضه کند تا تفاوت عصر ارتباطات و تمدن را به رخ قرون گذشته بکشاند. از این رو، این روزها صحبت برای حل وفصل بحران سوریه و پایان دادن به جنگی که تنها میلیونها آوره و میلیاردها دلار خسارت برجای گذاشت بسیار به میان می آید. 

در این راستا کشورهای تاثیر گذار در معادلات بین المللی مانند امریکا، روسیه، اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند نشستی را ترتیب  تا به واسطه ان راه حلی برای سوریه پیدا کنند. 

آنچه در این زمینه بسیار مورد بحث قرار گرفت حضور ایران در نشست وین بود. از آن جهت که نشست های گذشته بدون وجود ایران هیچ خروجی نداشت، لذا اکثریت کشورها و دولتها به این امر اعتقاد پیدا کرده اند که بدون کمک ایران قادر به حل بحران سوریه نیستند. 

در این میان گمانه زنی های فراوانی صورت گرفت که گاهی حضور ایران تائید و گاهی تکذیب می شد. که نهایتا خبرگزاری اسوشیتد پرس در خبری اعلام کرد، از ایران برای حضور در نشست وین رسما دعوت شد. آن طور که این خبر گزاری عنوان کرده است گویا این دعوت از ان جهت است که مقامات امریکایی در رویکرد خود نسبت به سوریه تغییراتی ایجاد کرده اند. 

ایران در نشست شرکت می کند

 هر چند اعلام شد ایران برای حضور در نشست وین دعوت شده است، اما از آنجایی که مقامات ایرانی اعلام موضع مشخصی نکرده بودند این موضوع همچنان با اما و اگر همراه بود تا اینکه سخنگوی وزارت امور خارجه ابهام را در این زمینه از میان برداشت. 

مرضیه افخم در نشست خبری خود گفت : بر اساس دعوت به عمل آمده از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس سوریه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در رأس یک هیات عالی‌رتبه سیاسی در اجلاس روز جمعه (۸/۸/۹۴) در وین به منظور بررسی اوضاع سوریه حضور خواهند یافت». به گفته وی، حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقا و سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه، ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند.

در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین