|
|
امروز: دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۲
کد خبر: ۶۸۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰
جلال درفشی‌جوان پیشکسوت تنیس ظهر امروز بر اثر بیماری درگذشت.
 جلال درفشی جوان از پیشکسوتان تنیس بر اثر بیماری ظهر امروز دار فانی را وداع گفت که به همین مناسبت مراسم تشییع پیکر آن مرحوم از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه(۴ آبان) از مقابل منزل وی واقع در پاسداران، نگارستان‌پنجم، خیابان مسجد، پلاک ۱۷ برگزار می‌شود.

جلال درفشی‌جوان در سال ۱۳۰۷ در مشهد متولد شد و در پی آشنایی با ورزش تنیس، از سال ۱۳۱۳ این رشته را از ۱۲ سالگی در بوستان ورزش آغاز کرد و از سنین ۱۵ سالگی تا ۱۸ سالگی به دفعات صاحب مقام در رشته‌های مختلف شد.

در ۱۹ سالگی به عضویت تیم ملی درآمد و در ۲۱ سالگی وارد حرفه مربیگری و داوری رسمی فدراسیون تنیس شد و در سن ۲۲ سالگی مدیریت باشگاه بوستان را بر عهده گرفت.

درفشی‌جوان در سن ۲۹ و ۳۰ سالگی برای شرکت در مسابقات تنیس حرفه‌ای عازم انگلستان شد و در سنین ۴۵-۶۵-۷۲ نیز به مقام‌قهرمانی دست پیدا کرد.

با توجه به اینکه وی به زبان‌های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ارمنی و ترکی آشنایی داشت برای بازدید از چندین باشگاه‌تنیس و کسب اطلاعات بیشتر راهی کشورهای اروپایی شد و ضمن ارتقاء دانش خود اقدام به تهیه لوازم تنیس برای رفع مشکل زمین‌های تنیس در ایران کرد.

وی در طی ۴۰ سال به تدریس و ساخت زمین‌های تنیس مشغول شد و در همین دوران حدود ۱۵۰ زمین تنیس در سراسر کشور بوسیله پیشکسوت تنیس کشورمان ساخته و همچنین در زمان تدریس این رشته تعدادی از جوانان علاقه‌مند نیز در کنار وی پرورش یافتند که همگی موفق به کسب عناوین قهرمانی شدند.

خبرگزاری ایلنا فقدان این مربیب و معلم تنیس کشورمان را به اهالی ورزش و بخصوص جامعه تنیس ایران تسلیت عرض می‌کند و برای خانواده این مرحوم آرزوی صبر دارد. یاد و خاطره‌اش گرامی باد.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین