|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۶
کد خبر: ۶۶۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
زنگنه کسی بود که بر ویرانه ای آمد که کاملا شخم زده شده بود،به طوری که مسئولان سابق این وزارت خانه متاسفانه با سیاست های مقطعی ضربات جبرتان ناپذیری را بر آن وارد کرده بودند و از طرفی هم وقتی زنگنه آمد فشار تحریم ها بیش از همیشه وارد شده بود.
بابک زنجانی متولد و حاصل اقتصاد پنهانی است که قبلا در کشور حاکم شده بود؛جایی که نمی خواستیم با واقعیت های موجود در جهان مواجه شویم و فکر می کردیم می توانیم از طریق کانال های غیر اصولی مراودات خود را با جهان بین الملل برقرار کنیم ،بدیهی است در این شرایط اینگونه بابک ها و رانت ها به وجود می آید.

حسن مرادی  کارشناس حقوق و انرژی در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،با بیان اینکه بیژن زنگنه همواره به این شیوه و روش های غیراصولی و رانتی در اقتصاد مبارزه کرده ،گفت:زنگنه نسبت به بابک زنجانی جزء اولین کسانی بود که به یغما بردن منابع کشور و مردم هشدار داد و این فساد بزرگ را افشا کرد.

او می گوید:وزیر نفت در حالی اولین کسی بود موضوع بابک زنجانی را کشف و فاش کرد که در آن زمان افرادی  در مخالفت با ایشان درصدد بودند موضوع را تطهیر کنند.

با این اوصاف موضوع جالب و قابل تامل این است که حالا درست با شروع شدن  دادگاه زنجانی،استیضاح این وزیر افشاگر هم کلید می خورد که با توجه به کمک های شایان زنگنه به پرونده زنجانی از طریق کشف و ارائه اسناد لازم به دادگاه ،اینگونه فشارهای عاجل و شتابزده از طرف کسانی صورت میگیرد که حتی اجازه یک تنفس و تقویت قوا بعد از ناکامی و شکست در استیضاح  قبلی ( وزیر راه )به خود ندادند.

چیزی که نمایندگان عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در تمام اظهار نظر‌های خود اعلام نموده اند این است که بابک هرگز به تنهایی نمی توانسته این همه تخلف که در مظان اتهام آنها است را انجام دهد. حسین دهدشتی عضو این کمیته گفته «بدون دست داشتن کسی انجام چنین کاری امکان پذیر نبوده است. قطعا بابک زنجانی تنها نبوده است و کسانی با او همکاری داشته‌اند.»

به این ترتیب باید منتظر ماند و دید پرونده بابک زنجانی پای چه کسانی را به دادگاه باز خواهد کرد؟

امیرعباس سلطانی ریاست کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس با توجه  به اظهارات زنجانی در دو سال گذشته در کمیسیون انرژی مجلس به شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید می گوید:جلسه‌ای در بانک مرکزی و اتاق رئیس کل این بانک به همراه محمود بهمنی ریاست سابق بانک مرکزی و چهار وزیر دولت دهم تشکل می‌شود، که ما حصل آن تاییدیه 4 وزیر مبنی بر اینکه بابک زنجانی می‌تواند در معاملات بانکی کشور ورود کند شد.

این نماینده مردم می گوید: سوال اینجاست چرا فردی که قبلا تخلفات مالی انجام داده و دارای چک برگشتی و 3 شناسنامه جعلی است و مواردی از این قبیل، چگونه یکباره مورد تایید 4 وزیر کابینه دولت احمدی ن‍ژاد قرار می گیرد.

بارها این سوال از نمایندگان مجلس مطرح شده که آیا بناست تکلیف بابک زنجانی مشخص شود یا شبکه حمایتی که در پس او بوده؟ حالا شاید بازداشت چند مدیر دولتی که از آنها صحبت شده ،آغازی باشد بر شناسایی شبکه مافیایی که به‌گفته امیرعباس سلطانی در پس صحنه فساد مالی زنجانی حضور داشته‌اند.

هفته گذشته بعد از 641 روز از بازداشت زنجانی دادگاه های او شروع شد و بارقه های امید برای احقاق حق بیت المال فراخ،ولی کسی که بیشترین کمک را برای این پرونده و رو شدن اسناد آن کرده دقیقا در همین روزها بدون هیچ دلیل روشنی قرار است در تنگنای استیضاح قرار گیرد.

حسن مرادی کارشناس حقوقی و انرژی می گوید:زنگنه یکی از با تجربه ترین وزرای ایران در زمینه نفت و نیرو است و کسانی که امروز پیکان انتقادشان به سمت ایشان است نوعا منتقد دولت هستند و مهم نیست چه وزیری با چه تجاربی این سکان را به دست بگیرند آنها به دنبال این هستند که به دولت ضربه بزنند و به هیچ عنوان به دنبال برنامه ها نیستند.

مرادی بیان می کند :زنگنه کسی بود که بر ویرانه ای آمد که کاملا شخم زده شده بود،به طوری که مسئولان سابق این وزارت خانه متاسفانه با سیاست های مقطعی ضربات جبرتان ناپذیری را بر آن وارد کرده بودند و از طرفی هم وقتی زنگنه آمد فشار تحریم ها بیش از همیشه وارد شده بود.کسانی که در مجلس امروز ادعا می کنند که وزارت نفت علی رغم همه مشکلات قادر است 1میلیون و 100 هزار بشکه نفت را در بازار جهانی به فروش برساند ،مطلع نیستند که نفت در بازار با چه مشقتی به فروش می رسد و با چه کانال های فرعی ای باید حداقل فروشی در بازار جهانی داشته باشد.

او می افزاید:متاسفانه انتظارات بیش از توان ظرفیت است  و کسانی که به دنبال انتقاد از وزیر نفت هستند مصالح جاری کشور را در نظر نمی گیرند یا حداقل این شرایط را درست حلاجی نکرده اند.اینها باید شرایط کنونی را واقع گرایانه تحلیل کنند و به این موضوع  توجه نمایند که دولت در شرایطی  که حتی امکان یک ریال سرمایه گذاری وجود نداشت و علی الرغم  کمبود نقدینگی ها ، فازهای پاس های جنوبی تجهیز شد و کارهایی که خوابیده بود به راه  افتاد و اکنون به سرعت پیش می روند. 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین