|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۶۶۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
به نظر می رسد این دو شکست موجب شده است تا بار دیگر مخالفان دولت به تکاپو بیفتند و استیضاحی دیگر را رقم بزنند از این رو بیژن نامدار زنگنه در سیبل قرار می گیرد و این بار امضا برای استیضاح او رقم می خورد.
جمع آوری امضا برای استیضاح وزیر نفت که از مدتی پیش کلید خورده بود امروز به 40 امضا رسید.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، هنوز عرق نمایندگان برای استیضاح وزیر راه خشک نشده، پرده از استیضاحی دیگر برداشته می شود؛ گویا برخی تلاش دارند همچنان وزن کشی در بهارستان ادامه داشته باشد.

وقتی طرح اجرائی‌شدن برجام در صحن علنی به رأی گذاشته شد و یک فوریت آن با ۱۶۸ رأی موافق، ۵۷ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۷ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید، اولین وزن‌کشی به سود دیپلماسی دولت به پایان رسید و در گام بعدی وقتی همه امید پایداری ها به استیضاح وزیر راه بود تا به نوعی خود را در میدان رقابت ثابت کنند؛ دومین شکست، اردوگاه دلواپسان را بر هم ریخت، چرا که استیضاحی که به منظور ضرب شست نشان دادن به دولت شکل گرفته بود نه تنها رای نیاورد بلکه میزان رای اعتماد دوباره به عباس آخوندی از مرحله اول نیز بیشتر بود و مشخص شد تفکر پایداری تنها 72 حامی در میان 290 کرسی دارد.


به نظر می رسد این دو شکست موجب شده است تا بار دیگر مخالفان دولت به تکاپو بیفتند و استیضاحی دیگر را رقم بزنند از این رو بیژن نامدار زنگنه در سیبل قرار می گیرد و این بار امضا برای استیضاح او رقم می خورد.

دلواپسان در انتظار شکست سوم؟!

به گفته شکر خدا موسوی انچه استیضاح وزیر نفت را به عقب انداخته بود روشن شدن تکلیف وزیر راه بود.

 حال وزیر بر سر پست خود ابقا شده است و دلیل کافی به منظور تلاش برای برکناری وزیر دیگر وجود دارد، اما از آنجایی که در جریان استیضاح وزیر آموزش و پروش، ابوترابی فرد نائب رئیس اول مجلس اعلام کرد امیدواریم تا پایان سال دیگر استیضاحی نداشته باشیم و همچنین در جلسه روز گذشته نیز محمدرضا باهنر  در قامت مخالف استیضاح و حامی وزیر پشت تریبون قرار گرفت و به انتقاد از عملکرد گذشته پرداخت، مشخص می شود دولت در میان هیئت رئیسه نیز از جایگاه خاصی برخوردار است؛ بر این اساس  به نظر می رسد مخالفان دولت برای به کرسی نشاندن حرف خود راه دشواری در پیش داشته باشند.

فارغ از تمام این موارد لازم است به نامه ای که نمایندگان در حمایت از وزیر نفت امضا کردند نیز اشاره کرد. 8 مهرماه، 220 نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه ای از عملکرد زنگنه در گازرسانی به شهرهای کوچک و روستاها قدردانی کردند که نشان می دهد این تعداد حامی وزیر نفت هستند بنابراین امضای 40 نفر خواستار استیضاح در مقابل 220 حامی وزیر، بازی است که از قبل نتیجه آن مشخص است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین