|
|
امروز: يکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۶۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
دبیر کل سازمان ملل متحد طی سخنانی در نشستی با موضوع مهاجران و پناهندگان گفت: جهان اکنون با بزرگترین بحران پناهندگی و مهاجرت از زمان جنگ جهانی دوم مواجه است، بگونه ای که پارسال بیش از 60 میلیون نفر از خانه های خود آواره شده اند.
بان کی مون عصر دیروز چهارشنبه، در این نشست که در نیویورک برگزار شد، افزود: جریان مهاجرت و پناهندگی یک چالش جهانی است. ما مسوول تعریف کردن یک مسیر روشن به سمت جلو توسط قانون بین المللی در امور پناهندگی و حقوق بشر هستیم.
وی ادامه داد: ما در ماه های اخیر رویکردهای زیادی به سیاست های خود داشته ایم و برای پیدا کردن پاسخ های مشترک تلاش بسیار زیادی کرده ایم تا همبستگی بین کشورها ایجاد شود اما متاسفانه شاهد ناامن بودن برخی کشورها هستیم که به همین دلیل باید بهترین راه حل ها را برای پناهندگان پیدا کنیم تا بطور داوطلبانه به خانه خود بازگردند.
دبیر کل سازمان ملل با اشاره به 8 اصل سیاست پناهندگی گفت: نخست، جامعه جهانی باید در باره سیاست های پناهندگی تلاش بیشتری کند و به دنبال مکانیسم های مختلف برای نجات پناهندگان باشد، دوم اینکه باید از پناهجویانی که به دنبال مناطق امن برای مهاجرت هستند، حمایت شود و امنیت آنها را نیز مهیا کرد، سوم اینکه رعایت عدم تبعیض. با مهاجرین و پناهندگان باید با عزت و احترام رفتار شود و چهارم اینکه باید مراکز پذیرش و سیستم های بررسی پناهندگی برای رسیدگی به امور آنها را تقویت کنیم.
بان چهار اصل دیگر را چنین توضیح داد: پنجم، دولت ها باید به طور قابل توجهی افزایش تعداد مکان های اسکان پناهندگان را افزایش دهند و به صورت عادلانه در تقسیم بندی آنها تلاش کنند، ششم، ما نیاز به همکاری بسیار بهتری بین کشورهای مبدا، ترانزیت و مقصد داریم که با توجه به اینکه هر کدام چالش های خود را دارند، باید به صورت جداگانه رسیدگی شود، هفتم، باید کانال های امن و قانونی برای پناهندگان و مهاجرت نیروی کار در تمام سطوح مهارت ها ایجاد کنید و برای ریشه کن کردن شبکه های جنایی بی رحمانه قاچاقچیان انسان، نیروهای خود را تقویت کنیم و هشتم اینکه با توجه به تغییرات آب و هوایی که هزاران انسان مهاجر در جریان آن کشته می شوند، باید برای این چالش پیش بینی هایی در آینده صورت گیرد.
دبیر کل سازمان ملل متحد در جریان این نشست با بیان اینکه همکاری کشورهای اتحادیه اروپا، آ سه آن و اتحادیه آفریقا خوب بوده است، از آنها خواست: برای امید دادن به میلیون ها مردم بی پناه اتحاد و همکاری بیشتری داشته باشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین