|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۶۴۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
حسین امیرعبداللهیان با اشاره به تماس فوری خود با کاردار سفارت عربستان سعودی در تهران، اظهار کرد: علیرغم قول مساعدت و برخی همکاری‌ها، اقدامات فعلی سعودی برای تعیین وضعیت مفقودان ناکافی است.
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: از مقامات وزارت کشور و حج سعودی انتظار داریم فوراً امکان دسترسی کنسولی به پیکر سایر جان‌باختگان ایرانی موجود در کانتینرهای منتقل شده به مکه را فراهم سازند.

امیرعبداللهیان در همین چارچوب افزود: از مقامات سعودی انتظار داریم تا شناسایی و تعیین وضعیت تمامی مفقودان ایرانی حادثه منا را بدون فوت وقت به همکاری جدی و موثر و مسئولیت خود در این زمینه توجه نمایند.

وی خاطرنشان کرد: کارگزاران حج ایران در مکه،‌ کماکان آماده کمک فوری و همکاری با وزارت حج عربستان سعودی در این مسیر هستند و ایران تا تعیین وضعیت آخرین فرد موجود در لیست مفقودین به پیگیری جدی این موضوع ادامه خواهد داد و آماده هرگونه کمک برای تسریع در این روند است.

معاون وزیر امور خارجه اظهار کرد: در این تماس فوری کاردار سعودی در تهران ضمن تشریح آخرین اقدامات کشورش، قول داد فوراً موضوع را به مقامات ارشد عربستان منتقل کند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین