|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۶۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه ای بشاراسد رییس جمهوری سوریه با بیان اینکه اوضاع این کشور در مسیر گشایش قرار گرفته است، تاکید کرد که « غرب قانع شده که راهکار سیاسی یک ضرورت برای حل بحران سوریه است».
به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، شعبان در گفت وگو با تلویزیون رسمی سوریه با بیان این که « بسیاری از اظهارات مقامات غربی برای حفظ و نجات آبرو است»، افزود: غرب برای اولین بار نشان داد وقتی چیزی را می گوید توان اجرای آن را ندارد.
مشاور سیاسی و رسانه ای رییس جمهوری سوریه خاطرنشان کرد: رسانه های غربی که بیشتر اطلاعات دنیا تحت کنترل آنها است تلاش می کنند با پاک کردن صورت مسئله، نوعی سرپوش بر عقب نشینی در مواضع دولت های غربی گذاشته تا بتوانند در جایی دیگر موضع گیری جدیدی داشته باشند.
وی تصریح کرد: حال که دولت های غربی قانع شده اند راه حل سیاسی یک ضرورت در سوریه است باید از تامین پول برای تروریست ها و حمایت از آنها دست برداشته و قطع نامه های شورای امنیت را در این زمینه اجرا کنند.
شعبان تاکید کرد که بدون نابودی تروریسم، هیچ راه حل سیاسی برای بحران سوریه وجود ندارد.
مشاور بشار اسد اظهارداشت: جهان امروز قانع شده است ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای مبارزه با تروریسم با تروریسم مبارزه نمی کند و درنبرد با گروه تروریستی داعش تأثیر گذار نیست.
وی گفت: تاکنون معلوم نیست آمریکا قصد تأثیرگذار بودن در مبارزه با تروریسم و نبرد با داعش را دارد و یا ندارد.
شعبان افزود: طرح ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه مبنی بر تشکیل جبهه ای جدید برای مبارزه با تروریسم اولین رویکرد نظامی است که باید به کمک ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم بیاید.
مشاور رسانه ای و سیاسی رییس جمهوری سوریه خاطرنشان کرد: برای تحقق این اقدام، باید تصمیمی سیاسی در سازمان ملل متحد برای اجرای قطع نامه های شورای امنیت و مجبور کردن کشورهای حامی تروریسم به دست برداشتن از حمایت از تروریست ها اتخاذ شود.
وی درباره تغییر موضع آمریکا در قبال حل بحران سوریه گفت: نزد دولت فعلی آمریکا گرایشی برای یافتن حل بحران سوریه وجود دارد و تفاهم ضمنی بین آمریکا و روسیه برای رسیدن به راه حل بحران سوریه وجود دارد.
بثینه شعبان در خصوص طرح استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سوریه برای حل بحران این کشور و تشکیل کار گروه های چهارگانه اظهارداشت: این کارگروه ها الزام آور نیستند و فقط به منظور بحث و بررسی تشکیل شده اند.
مشاور بشار اسد تصریح کرد: جو بین المللی که ما امروز شاهد آن هستیم، به سمت حل بحران سوریه پیش می رود و دی میستورا نیز در این راستا تلاش می کند تا سازوکاری را برای طرح افکار و بررسی آن یافته و سپس آن را به منظور اجرا و تدوین یک برنامه به منظور حل بحران سوریه تقدیم شورای امنیت کند.
وی تاکید کرد: ما با نگاهی ملی و با در نظر گرفتن منافع ملی صرف سوریه با دی میستورا تعامل داریم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین