|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۶۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه درمان تاکید کرد : خیرین باسابقه از صفر تا صد اداره بیمارستان های ساخته شده را خودشان بر عهده گیرند.
از مجمع خیرین سلامت، ایرج حریرچی روز سه شنبه در همایش کشوری خیرین آذری زبان سراسر کشور افزود: برای ما مطلوبتر این است که بیمارستان های موجود را برای اداره به خیرین سابقه دار واگذار کنیم.
وی با بیان اینکه به ازای هر یک هزار نفر یک تخت در کشور وجود دارد، ادامه داد: علت اصلی تراکم بیمار در بیمارستان ها، کمبود تخت است و بیمارستان های اصلی با اشغال تخت 94 درصدی مواجه هستند؛ این در حالی است که 61 درصد تخت های ما فرسوده است و نیاز به تعویض دارد.
قائم مقام وزیر بهداشت اظهار داشت: درمورد سایر مسایل نیز چنین وضعیتی داریم اما تا وضع مطلوب، فاصله داریم و خیرین باید هوشمندی به خرج دهند و در کار خیر به نیازهای این حوزه توجه کنند.
وی با اشاره به وضعیت بیماری در کشور تصریح کرد: هزینه های درمان بیماران بسیار افزایش یافته است و منابع اختصاص یافته به درمان پایین است و کفاف هزینه ‎ها را نمی دهد.
حریرچی از خیرین حوزه سلامت خواست به داد نیازمندان جامعه برسند زیرا به گفته وی، هیچ هزینه ای در حوزه سلامت نباید انجام شود مگر اینکه فقرا از آن بهره مند شوند.
وی با اشاره به بوروکراسی ها برای خیرین جهت اخذ موافقت های ساخت و تجهیز مراکز درمانی گفت: در سیستم دولتی هم برخوردهای بدی با خیرین صورت گرفته است و من از همین جا از شما خیرین عذرخواهی می کنم.
حریرچی خاطر نشان کرد: سیستم دولتی این آموزش را ندیده از خیری که منابع و ثروت خود را به بخش بهداشت و درمان اختصاص داده است، تکریم کند تا کار خیر در ادارات تسریع شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین