|
|
امروز: چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۵
کد خبر: ۶۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
دیر عامل شرکت پست گفت: این شرکت بستر ساز دولت الکترونیک است و دولت الکترونیک بدون پست محقق نمی شود.
حسین مهری روز شنبه پس از افتتاح 6 پروژه عمرانی و خدماتی اداره کل پست استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگاران به اهمیت شرکت پست به عنوان رابطی امین بین مردم و دولت اشاره کرد و افزود: اگر دولت الکترونیک در کشور بخواهد سر و سامان بگیرد باید پست ارتقا یابد.
وی با بیان اینکه لازم است جهت گیری های پست باید به سمت کاهش ترافیک، افزایش درآمد، کاهش هزینه و ارتقای کیفیت باشد، تصریح کرد: راه اندازی سریع سرویس های نوین در سه بخش فیزیکی، مالی و الکترونیکی پست مهمترین اولویت این شبکه است.
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت پست افزود: پست به عنوان درگاه ارائه خدمات دیگر سازمان ها و دستگاه ها، ضمن کاهش هزینه های دولت، معضلات زیست محیطی، ارتقای بهره وری ملی و دسترسی آسان شهروندان به خدمات دیگر سازمان ها، در جهت تحقق شعار « پست هوشمند در خدمت مردم » حرکت خواهد کرد.
وی افزود: یکی دیگر از خدمات شرکت پست که در توسعه دولت الکترونیک تاثیر قابل توجهی خواهد داشت را استاندارد سازی نشانی های کشور دانست .
مهری با تاکید بر گسترش همکاری و تعامل با بخش خصوصی و بهره مندی از توان و تخصص فعالان این حوزه در امور غیر حاکمیتی، افزود: پست می تواند مانند کشورهای توسعه یافته در کاهش ترافیک، سالم سازی محیط اداری و ارتقای بهره وری ملی تاثیرگذار باشد.
مدیرعامل شرکت پست یکی از کاربردهای این شرکت را سالم سازی محیط اداری دانست و افزود: از این طریق رابطه مردم با سازمانها و ادارات قطع خواهد شد که علاوه بر کاهش هزینه ها بحث سالم سازی اداری نیز در این رابطه مطرح است.
وی بابیان اینکه شرکت پست طی سالهای گذشته وضعیت مناسبی نداشت و به سمت واگذاری پیش می رفت، گفت: این در حالیست که در هیچ جای دنیا شرکت پست واگذار نشده است.
وی با اشاره به شعار سالجاری شرکت پست با عنوان « پست هوشمند در خدمت مردم » خواستار مدیریت هوشمندانه، شناخت بهینه بازار و سرمایه انسانی برای تحقق این شعار شد.
مدیرعامل پست با اشاره به این مهم که پست امین مردم است، تغییر در دیدگاه ها و استفاده از قابلیت های مغفول مانده در شبکه پست کشور را بسیار بااهمیت دانست و خواستار حمایت مسئولان و شناخت توانمندیهای خدماتی پست در رفع معضلات اجتماعی و اقتصادی کشور شد.
وی رویکرد شبکه پستی را استفاده از توان بخش خصوصی و برون سپاری فعالیت هااعلام کرد و افزود: مشارکت بخش خصوصی باید مدنظر قرار گیرد که در این راستا نیاز به فرهنگ سازی است.
مدیرعامل پست ایران بابیان اینکه امروز پست انتخاب اول مردم ایران نیست تصریح کرد: این امر نشان می دهد که قیمت خدمات بالاست اما سرعت انجام کار پایین است .
وی با اشاره به این که جهت گیری پست های دنیا به سوی کالا و خدمات و تجارت الکترونیک، پست لجستیک، ساده سازی فعالیت ها، افرایش سرعت سیر مرسولات و مرسولات غیر ثبتی سوق یافته با اشاره به آماری برخی کشورهای اروپایی در این خصوص، گفت: پست ایران نیز باید با تغییر رویه ها خود را با دنیا همسو و تداوم شبکه پست را تضمین کند.
مهری بر چابک سازی شبکه پستی تاکید کرد و افزود: پست باید قابلیت آن را داشته باشد که در مرحله رقابت باقی بماند.
مدیرعامل پست ایران با اشاره به اهمیت کدپستی گفت : دنیا به سمت ارائه مرسولات غیرثبتی می رود بنحوی که در برخی کشورها قریب به 99 درصد از خدمات پستی را مرسولات غیرثبتی تشکیل می دهد.
مهری با بیان اینکه تحول پست و عبور از وضعیت موجود گام های بلندتری را می طلبد افزود:باید بگونه ای جهت گیری و حرکت کنیم که ثبات و دوام مجموعه را رقم زنیم.
به گزارش ایرنا در این مراسم باجه خدمات الکترونیکی ناحیه پستی نشاط ، ساختمان واحد توزیع نشاط ، بازسازی و نوسازی ناحیه پستی ملک شهر ، مرکز ثبت نام کارت هوشمند ملی ناحیه پستی مسجد سید، طرح شبکه ام پی ال اس پست استان اصفهان و آغاز مرحله مقدماتی پروژه سامانه یکپارچه نشانی املاک در استان اصفهان با40 میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین