|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۶۰۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر توسعه شبکه ریلی کشور به خصوص استان های صنعتی تاکید کرد و گفت: راه آهن کنونی کشور در شان نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید نیست.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنج شنبه در دیدار با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در محل بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: کیفیت خدمات ریلی روز به روز در دنیا در حال ارتقا است و مسوولان دولت یازدهم نیز باید برای توسعه شبکه ریلی کشور برنامه ریزی های مدون داشته باشند.
وی ادامه داد: خطوط راه آهن برای تمام کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به عنوان زیرساخت ایمن، ارزان و پرکاربرد حمل و نقل است و غفلت از آن به معنای کندی در امور و ارکان پایه است.
امام جمعه اراک گفت: راه اندازی فرودگاه اراک برای این استان یک اقدام بزرگ و ارزشمند بود اما استفاده از آن برای مسافرت های طولانی بوده و برای انتقال مسافرین به شهرهای نزدیک از جمله پایتخت مقرون به صرفه نیست.
وی اظهار کرد: تولیدات صنایع بزرگ استان مرکزی به عنوان قطب چهارم صنعت کشور به صورت سنتی و با ماشین آلات فرسوده به نقاط مختلف کشور انتقال داده می شود، در صورتی که توسعه راه آهن این استان می تواند صرفه جویی عظیمی در مصرف انرژی به همراه داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه راه آهن استان مرکزی باید در منطقه سلفچکان به همه شبکه ریلی کشور متصل شود بیان کرد: این استان با قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب باید از پیشرفته ترین شبکه ریلی جهان بهره مند شود.
وی اضافه کرد: با توسعه شبکه ریلی استان مرکزی باید زمان سفر این استان به تهران به یک ساعت و نیم کاهش یابد.
تکمیل پروژه محور اراک- خمین و اراک- فراهان از دیگر خواسته های نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از وزیر راه و شهرسازی بود.
شرکت در مراسم بهره برداری از 30 طرح راه آهن کشور به صورت ویدئو کنفرانس، افتتاح محور بوئین زهرا به ساوه، افتتاح دو طرح فرودگاه اراک ، بخشی از محور اراک - خمین و اراک - فرمهمن و شرکت در نشست شورای اداری استان مرکزی از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر را و شهرسازی به اراک بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین