|
|
امروز: جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۵۹۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش گفت: خبرنگاران باید منادی امنیت و امید در جامعه باشند و منافع ملی را بر هر چیزی ترجیح دهند.
حمید رضا کفاش روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از دانش آموزان خبرنگار گفت: متاسفانه عده ای خبرنگار نما فقط به فکر فروش و تبلیغ نشریه خود هستند و برای رونق آن به هر اقدام غیراخلاقی دست می زنند.
وی ایجاد هیجان کاذب و تحریک افکار عمومی را از اقدامات این قبیل نشریات ذکر کرد وافزود: خبرنگاران باید بر نقاط قوت مسائل جامعه تاکید داشته و در کنار آن نقاط ضعف را گوشزد کنند.
کفاش با بیان اینکه خبرنگاران وجدان زنده جامعه و زمینه ساز تعالی و رشد کشور هستند ادامه داد: خبرنگار با وجدان در مقابل ظلم وستمی که به بشریت می شود سکوت نکرده و با تمام وجود خود از طریق رسانه فریاد می زند.
وی با بیان اینکه تلاش خبرنگاران موجب آگاهی جهانیان از حقایق می شود افزود: خبرنگاران با تلاش در مناطق مختلف جنگی از جمله غزه، ندای سوزناک مظلومیت این مردم را به گوش جهانیان می رسانند.
کفاش گفت: خبرنگار مسوولیت پذیر با چشم بینا و گوش شنوا حقایق جامعه بشری را رصد کرده و آن را برای ارتقای این جامعه منعکس می کند و هدفی جز اصلاح امور و تعالی جامعه ندارد.
وی با بیان اینکه خبرنگاران در مسیر انجام وظیفه با مشکلات و سختی های زیادی مواجه هستند افزود:واقعیت از قلم و دوربین خبرنگار به جهان منعکس شده و وجدان خفته جهان را بیدار می کند.
کفاش انجام موفقیت آمیز رسالت انتقال پیام، و سرعت و دقت را مهمترین ویژگی های یک خبرنگار مطلوب ذکر کرد و افزود: خبرنگار هنرمند حقایق را به طرز شیرینی بیان می کند تا تاثیر ویژه و بیشتری داشته باشد.
کفاش گفت: مسوولان باید برای خبرنگاران دانش آموز وقت گذاشته و پرسشگری آنان را جدی تلقی کنند.
مراسم تجلیل از 300 دانش آموز خبرنگار با حضور کفاش معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش، کمره ای مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و دهقان مدیر عامل خبرگزاری پانا در سالن ولایت اداره کل آموزش و پرورش استان تهران برگزار شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین