|
|
امروز: جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۵۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
معاون وزیر امور خارجه گفت: مذاکرات هسته ای برای جلوگیری از زیاده خواهی ها و زورگویی های غرب بود که به نتیجه رسید.
سید عباس عراقچی عصر سه شنبه در حاشیه ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت در پاسخ به خبرنگاران گفت: مذاکرات هسته ای در حقیقت برای بستن راه های نفوذ غربی ها بود و در ادامه مسیر نیز همین گونه خواهد بود.
وی افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند هم در مذاکرات و هم در خود توافق و پس از توافق همه راه های نفوذ دشمن به حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور بسته شده و بسته خواهد بود.
عراقچی بیانات رهبر انقلاب در جمع میهمانان مجمع جهانی اهل بیت را در زمینه مسائل هسته ای کاملا گویا و روشن دانست و گفت: نفس مذاکرات هسته ای نشان دهنده یک مبارزه مستمر با استکبار جهانی و زیاده طلبی و زورگویی های کشورهای غربی بود که می خواستند مردم ایران را از حقوق هسته ای خودشان محروم کنند.
معاون وزیر امور خارجه افزود: یک نبرد 12 ساله به توافقی منجر شد که حقوق مردم ایران در آن تثبیت شده و اراده مردم ایران به کرسی نشسته در حالی که دشمنان می خواستند ما را از غنی سازی محروم کنند و این مردم ایران بودند که با غنی سازی از این مذاکرات پیروز بیرون آمدند.
عراقچی توافق هسته ای را نتیجه توانمندی های ایران معرفی کرد و گفت: این توانمندی ها ادامه پیدا خواهد کرد و روز به روز قوی تر خواهد شد و من مطمئنم با استفاده از فرصت هایی که توافق ایجاد می کند جمهوری اسلامی ایران هر چه مقتدرتر در منطقه و سطح بین الملل ظاهر خواهد شد.
معاون وزیر امور خارجه اضافه کرد: صرفنظر از اینکه این توافق در مراحل قانونی به تصویب برسد یا نرسد صرف اینکه 6 کشور به ظاهر قدرت دنیا مجبور شدند در مقابل جمهوری اسلامی ایران به خط شوند و در مقابل نمایندگان مردم ایران بنشینند و به دنبال یک راه حل مذاکراتی باشند و همه تهدیدها و تحریم های خود را کنار بگذارند نشان دهنده عزت مردم ایران و توانمندی های جمهوری اسلامی است.
ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت پس از چهار روز بحث و بررسی درباره مشکلات جهان اسلام و مسائل مربوط به شیعیان در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی به کار خود پایان می دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین