|
|
امروز: جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۳
کد خبر: ۵۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضعیف بود ن ارتباط بین روابط عمومی ها با رسانه ها، بر تقویت ارتباط این دو تاکید کرد و گفت: با این اقدام تولیدات با محتوا و اطلاع رسانی دقیق تر و سریع تر انجام خواهد شد.
حسن محرابی عصر سه شنبه در دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی که با حضور جمعی از مسوولان فرهنگی و دست اندرکاران روابط عمومی در نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است با اشاره به انتشار مطبوعات در گذشته و ارتباط آنها گفت: در گذشته به جای اینکه دستگاه های دولتی به رسانه ها کمک کنند خودشان یک نشریه را منتشر می کردند. ، امروز نیز باید رسانه ها توسط بخش های غیر دولتی اداره و منتشر شوند.
وی با بیان اینکه عدم ارتباط بین روابط عمومی ها و رسانه ها و ندیدن همدیگر مشکلاتی را فراهم می کند بر تقویت ارتباط این دو تاکید کرد و گفت: رسانه و روابط عمومی لازم و ملزوم یکدیگرند.
به گفته وی خبرنگاران برای انتشار دقیق اخبار نیاز به اطلاعات صحیح و موثقی دارند که این اطلاعات باید از طریق روابط عمومی ها در اختیار خبرنگاران رسانه ها قرار گیرد.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد با بیان اینکه گاهی اوقات روابط عمومی ها وظیفه رسانه را انجام داده و برعکس رسانه ها کار روابط عمومی را انجام می دهند تاکید کرد که هرکدام از اینها باید به وظیفه خود عمل کرده و در کار دیگری دخالت نکنند ، چرا که با این وضع اطلاعات دقیق تر به مخاطبان رسانده می شود.
محرابی تصریح کرد که در بحث رسانه ها اعتقاد داریم که باید مستقل عمل کنند ، اگر قرار باشد کار رسانه و روابط عمومی تداخل داشته باشند بدون شک خروجی آنها با مشکل مواجه خواهد شد لذا معتقدیم رسانه استقلال خودش را حفظ و روابط عمومی هم اینگونه باشد. فقط ارتباطشان را تقویت کنند چراکه در این ارتباط به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد در پایان پیشنهاد کرد اگر روابط عمومی ها می خواهند کار رسانه ای را بدانند آمادگی داریم فعالان این حرفه را آموزش رسانه ای داده و در مقابل نیز در حوزه روابط عمومی اگر این امکان باشد خبرنگاران را برای آموزش این حرفه معرفی نماییم.
در ادامه این مراسم با حضور مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی مهدی باقریان رییس انجمن متخصصان روابط عمومی از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین