|
|
امروز: دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۵۹۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
رییس سازمان دانشجویان گفت : معاون اول رییس جمهوری به همراه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز (سه شنبه) از 60 دانشجوی نمونه کشوری طی مراسمی در نهاد ریاست جمهوری تقدیر می کند.
مجتبی صدیقی روز سه شنبه در مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه سال 93 اظهار داشت: یکی از وظایف سازمان دانشجویی انتخاب دانشجویان نمونه کشوری است.
وی گفت: در سال های گذشته این انتخاب بر مبنای خوداظهاری دانشجویان بود، به گونه ای که آنان به سایت مربوطه مراجعه و ثبت نام می کردند و وزارت علوم به طور متمرکز مابقی اقدامات را انجام می داد.
وی با بیان این که در سال گذشته به سبب برخی مسایل انتخاب دانشجوی نمونه با کمی تاخیر مواجه شد، گفت: سعی داریم تا این روند را تغییر داده و برای انتخاب دانشجوی نمونه آیین نامه جدیدی تدوین کنیم.
رییس سازمان دانشجویان وزارت علوم گفت: یکی از ایرادات سیستم انتخاب دانشجوی نمونه در گذشته حضور کمرنگ دانشگاه های اصلی کشور بود چرا که آنان کمتر به این امر اقبال می کردند.
وی یادآور شد: هرچند که برای وزارت علوم مایه مباهات است که دانشجویان نمونه از دورافتاده ترین دانشگاه های کشور باشند اما ما در این دوره می خواستیم از دانشگاه های اصلی نیز در این رقابت حضور داشته باشند.
صدیقی تصریح کرد: بر همین اساس، برای انتخاب دانشجوی نمونه امسال اقدامی دو مرحله ای انجام گرفت به گونه ای که در مرحله نخست انتخاب از طریق دانشگاه ها انجام گرفت و در مرحله دوم در وزارتخانه علوم این انتخاب ها به جمع بندی رسید.
وی یادآور شد: امسال برای آیین نامه انتخاب دانشجویان نمونه به سبب محدودیت زمانی اقدام مطلوبی نشد و این امر برعهده دانشگاه ها گذاشته شد.
صدیقی با بیان این که امسال 58 دانشگاه در حوزه وزارت علوم در این انتخاب شرکت کردند ، اظهار داشت: 132 نفر از مجموع دانشگاه های کشور به وزارت علوم معرفی شد و پس از بررسی پرونده تمامی آنان در نهایت 40 نفر از وزارت علوم و 20 نفر از وزارت بهداشت به عنوان دانشجوی نمونه سال تحصیلی 93 - 92 انتخاب شدند.
معاون وزیر علوم گفت : آیین نامه جدید برای انتخاب دانشجوی نمونه در سطح دانشگاهی و ملی در حال تدوین است و امیدواریم انتخاب دانشجویان سال 94 بر اساس این آیین نامه جدید باشد.
وی یادآور شد: از 40 نفر وزارت علوم؛ 28 نفر در مقطع دکتری ، 8 نفر در مقطع ارشد و 4 نفر در مقطع کارشناسی هستند.
صدیقی خاطرنشان کرد: امسال متاسفانه از دانشگاه های پیام نور و آزاد کسی را در این مجموعه دانشجویان نمونه نداشتیم و بر همین اساس معتقدیم نیازمند بازنگری آیین نامه های انتخاب این دانشگاه ها هستیم.
صدیقی گفت: برای دانشجویان نمونه علاوه بر تشویق های مادی و معنوی که داریم صحبت هایی شده که آنان برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بدون آزمون حضور یابند هرچند که این امر در وزارت علوم به جمع بندی نرسیده است.
وی ادامه داد: همچنین با بنیاد نخبگان نیز هماهنگی هایی شده تا دانشجویان نمونه کشوری بتوانند از مزایای این بنیاد نیز بهره مند شوند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر به جمع بندی برسیم، دانشجویان نمونه سال تحصیلی 93 - 92 نیز از مزایای تحصیل در مقاطع بالاتر بدون آزمون و نیز بنیاد نخبگان بهره مند خواهند شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین