|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۵۸۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: در تعامل و همفکری با علمای جهان اسلام به ویژه در جمهوری اسلامی ایران، به دنبال بهره مندی از مبانی ارزشمند دین اسلام در مباحث صلیب سرخ هستیم.
پیتر مائورر عصر پنجشنبه در حاشیه سفر یک روزه به شهر مقدس قم در جمع خبرنگاران افزود: قطعا تعامل موثر و مستمر و تبادل تجربیات با علما و بزرگان اسلام می تواند در جهت ارتقای حقوق بشردوستانه در جهان موثر باشد.
وی با بیان اینکه سفر به قم دستاوردهای بسیاری برای اعضای کمیته بین المللی صلیب سرخ داشته است، اظهار داشت: امروز حدود دو سوم کمک های صلیب سرخ در محدوده کشورهای اسلامی است، از این رو می خواهیم با همفکری و رایزنی با علمای مسلمان، بتوانیم در ارایه کمک های انسان دوستانه هرچه بهتر عمل کنیم.
رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ در ادامه افزود: اصول و مبانی کنوانسیون ژنو ارتباط بسیاری با آموزه های دینی در کتب آسمانی به ویژه قرآن کریم دارد، از این رو اگر بتوانیم این کنوانسیون را به خوبی در سرتاسر جهان به اجرا درآوریم، بسیاری از مشکلات و چالش های پیش رو برطرف خواهد شد.
وی در پایان وضعیت مردم مظلوم یمن را مورد توجه قرار داد و گفت: وضعیت مردم یمن بسیار بد و اسفناک است و در حال حاضر بیش از 20 میلیون نفر در این کشور، کاملا وابسته به کمک های بشردوستانه از جمله غذا و دارو هستند و صلیب سرخ نهایت کمک به این مردم را انجام خواهد داد.
گفتنی است پیتر مائورر رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ در سفر یک روزه به شهر مقدس قم با برخی علما و مراجع عظام تقلید دیدار و در خصوص مسایل مرتبط به گفت وگو پرداخت.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
0
1
bravo
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین