|
|
امروز: دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
وزارت بازرگانی کره جنوبی از کاهش میزان صادرات این کشور در سال جاری میلادی (2015) به دلیل برخی شرایط بین المللی از جمله کاهش قمت نفت خبر داد.
وزارت بازرگانی، صنایع و انرژی کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که کسادی بازار بین المللی و کاهش قیمت نفت سبب شده میزان صادرات این کشور در ماه جولای (تیر - مرداد) سال جاری، 3.3 درصد نسبت به همین موقع در سال گذشته کاهش داشته و به 46.61 میلیارد دلار برسد.

بنا بر این آمار، میزان واردات کره جنوبی در همین بازه زمانی نیز 15.3 درصد کاهش یافته و به 38.85 میلیارد دلار رسیده است.

یکی از بخش های مهمی که دچار افت چشمگیر صادرات شده، صنعت خودروسازی کره جنوبی است که میزان صادرات آن نسبت به سال گذشته دچار کاهش 6.2 درصدی شده است.

خبرگزاری فرانسه نیز پیشتر در گزارشی اعلام کرده بود که میزان صادرات خودروهای تولیدی کره جنوبی در سال جاری میلادی، 3.99 میلیارد دلار بوده است.

همچنین صادرات وسایل ارتباطی این کشور از جمله تلفن های همراه نیز شاهد افت 16 درصدی بود و به 2.15 میلیارد دلار رسید.

وزارت بازرگانی کره جنوبی اعلام کرد که این وضعیت بر میزان صادرات این کشور به چین هم تاثیر گذاشته به طوری که مجموع صادرات کره جنوبی به چین، 6.4 درصد کاهش داشت.

این گزارش همچنین از کاهش میزان تراز تجاری این کشور حکایت دارد و یادآور می شود: میزان تراز تجاری کره جنوبی در سال جاری از 9.98 میلیارد دلار به 7.76 میلیارد دلار کاهش یافته است.

پیش از این دولتمردان کره جنوبی انتظار داشتند با کاهش قیمت جهانی نفت، شاهد روند رو به رشد اقتصاد خود باشند.

«چوی کیونگ هوان» وزیر دارایی کره جنوبی گفته بود روند کاهش قیمت نفت، نعمتی برای این کشور است چرا که هزینه ها را کاهش و تقاضا برای واردات بیشتر را افزایش می دهد.

به گفته کارشناسان، افزایش رقابت شرکت های خارجی موجب شده تا بخش صنعتی کره جنوبی نتواند به خوبی از این فرصت استفاده کند.

پیش از این، شرکت های بزرگ خودروسازی کره جنوبی از جمله «هیوندای موتور» و «کیا» اعلام کرده بودند که در سال 2015، ضعیف ترین رشد سالانه میزان فروش خودرو را در بیش از یک دهه گذشته خواهند داشت.

علت پیش بینی برای کاهش رشد فروش محصولات تولیدی گروه هیوندای موتور که پنجمین شرکت خودروسازی جهان به شمار می رود، تشدید رقابت از سوی شرکت های بین المللی و رکود اقتصاد جهانی اعلام شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین