|
|
امروز: دوشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۵۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
استاندار خوزستان گفت: اجرای طرح های حوزه راه باید اولویت بندی شده و این اولویت متناسب با میزان حوادث باشد.
عبدالحسن مقتدایی روز چهارشنبه در نشست اعضای شورای ارتقای ایمنی راه های خوزستان افزود: در هر جا که حوادث بیشتر باشد اولویت باید به آن محل داده شود.

وی در خصوص احداث پایگاه های هلال احمر و اورژانس تاکید کرد: هزینه طرح ها باید کاهش یابد.

وی گفت: اگر اراضی طرح ها مربوط به منابع طبیعی و سازمان های دولتی است حد اقل باید در هزینه های زمین صرفه جویی شود و از ظرفیت های موجود با اولویت بندی های راهنمایی و رانندگی استفاده شود.

استاندار خوزستان با اشاره به سانحه خیز بودن محدوده ارتباطی هفتکل – باغملک تاکید کرد: ایمنی جاده ها باید تامین شود و محور هفتکل – باغملک از بن بست موجود خارج شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان هم گفت: اگر تعداد کشته شده های ناشی از سوانح رانندگی یک نفر هم باشد باید در جهت رفع آن اقدام کرد.

احمد سیاحی با تاکید بر ضرورت ایمنی جاده در کاهش سوانح رانندگی افزود: از آنجایی که شدت تصادفات زیاد شده نباید به این موضوع به صورت بخشی نگاه کرد بلکه تمام مسایل باید احصاء، تجزیه و تحلیل و امکانات بسیج شود و با اولویت بندی شاهد کمترین میزان تلفات در مسیر و بیمارستان ها باشیم.

وی با بیان اینکه 13 محور در خوزستان به عنوان محورهای بحرانی معرفی شده است گفت: اگر تمام 14هزار کیلومتر راه موجود در استان را در اولویت قرار دهیم منطقی نیست و اعتبارات موجود هم پاسخگو نخواهد بود.

سیاحی گفت: به همین خاطر 13 محور به عنوان محورهای پرخطر و مهم در اولویت قرار گرفته اند و باید بیشترین استفاده کنندگان از این مسیرها را شناسایی کنیم.

وی اضافه کرد: اگر قرار است میزان سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن در خوزستان را با استانی دیگر مانند خراسان جنوبی مقایسه کنیم این مقایسه باید با استانی همسطح آن صورت گیرد.

سیاحی توضیح داد: 20درصد حمل و نقل کشور به دلیل صنعتی بودن، شرایط آب و هوایی، وضعیت آب و کشاورزی و با توجه به وجود صنایع فولاد، پتروشیمی ها و بنادر در محورهای ارتباطی خوزستان صورت می گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: متولی راه ها اداره کل راه و شهرسازی است و یکی از دغدغه های اصلی ما وجود راه های دارای نواقص جدی و یا نیمه تمام است.

سیاحی گفت: تعیین میزان اعتبارات مورد نیاز برای برطرف کردن نواقص جاده ها ضرورت دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز گفت: در استان 18 پایگاه امداد و نجات جاده ای داریم که به 20پایگاه دیگر نیاز است.

منوچهر رحمانی افزود: 11 پاسگاه پلیس هم در محورهای ارتباطی خوزستان وجود دارد که برای انجام ماموریت های سازمانی به هشت پاسگاه دیگر نیاز داریم.

وی اضافه کرد: برای احداث شش پاسگاه مشکلات موجود قابل حل است که امید می رود با تامین اراضی از طریق منابع طبیعی دو اولویت نخست از این ها امسال ایجاد شود.

رحمانی ادامه داد: هم اینک در استان 81دستگاه خودرو اورژانس جاده ای وجود دارد که به 57 دستگاه دیگر نیز نیاز داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان افزود: در 15 ماه گذشته از مجموع متوفیان ناشی از سوانح رانندگی در استان 56 درصد در صحنه، هفت درصد در مسیر انتقال به بیمارستان و 37 درصد دیگر در بیمارستان فوت کرده اند.

وی همچنین از پرداخت نشدن اعتبار مورد نیاز حوزه راه که باید از طریق دستگاه های اجرایی صورت می گرفت انتقاد کرد و گفت: از مجموع 600میلیارد ریال اعتبار مورد تعهد دستگاه ها تنها 12میلیارد ریال آن هم توسط سه دستگاه تامین شده است.

رحمانی همچنین با اشاره به مخاطرات جاده هفتکل – باغملک اظهار کرد: باید تا سه ماه آینده در مسیر مزبور یک ایستگاه پلیس دایر شود.

وی گفت: بحران موجود در 20کیلومتری است که اگر از منابع استانی کمک شود یک خط دیگر نیز در این محدوده قابل احداث است.

وی با اشاره به نشست اخیر خود با وزیر راه و شهرسازی در خصوص حوادث رانندگی اخیر در محور مزبور گفت: بسته آزادراه اهواز – ایذه – دهدز – باغملک آماده شده و باید به هیات دولت برود.

رییس پلیس راه های خوزستان هم گفت: از هشت پاسگاه پلیس که در محورهای استان مورد نیاز است احداث ایستگاه در محورهای لالی – مسجد سلیمان، هندیجان – دیلم و سوسنگرد – اهواز باید در اولویت قرار گیرد.

سرهنگ قاسم قدرتی افزود: خوزستان پنجمین سال متوالی است که کاهش تصادفات را تجربه می کند و امسال هم به مدد دستگاه ها رتبه نخست را به دست آورد؛ به گونه ای که در میزان تلفات سه ماهه نخست امسال با استان دوم 19 نفر فاصله دارد.

وی ادامه داد: در مسیر غیزانیه – هفتکل – باغملک – ایذه تا دهدز تا سه راهی رغیوه از جاده قدیم 10 تا 15 کیلومتر بلااستفاده مانده است که اگر با کمترین اعتبارات اصلاح شود تاثیر ارزشمندی در کاهش تصادفات دارد.

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: آموزش امداد و نجات جاده ای به روستاییان و برخورداری آنها از تجهیزات اطفاء حریق یکی از اقدام های در دست اجراست تا از کمک های داوطلبانه حاشیه راه ها نیز بهره مند شویم.

علی خدادادی افزود: برخی پایگاه های امداد و نجات جاده ای بدون تجهیزات مورد نیاز برای این کار است که در مواقع خطر پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: برای احداث چند پایگاه مجوز لازم گرفته شده و زمین مورد نیاز در اختیار است؛ برای برخی تامین اعتبار و از امکانات دیگر پایگاه ها برای پایگاه های نیازمند تجهیزات نیز بهره گرفته شده است.

خدادادی گفت: مشکلات در جاده هفتکل و بزرگراه خلیج فارس بسیار است اما اولویت باید جاده هفتکل باشد.

وی ادامه داد: یکی از تنگاهای موجود احداث پایگاه های امداد و نجات جاده ای است اما حاشیه روستاها ار آنجایی که هزینه کمتری دارد در اولویت است تا با ماموریت های داوطلبانه روستاییان وظایف انجام شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین