کد خبر: ۵۵۲۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
وي خاطر نشان كرد: خودروسازان مي بايست از فرصت به وجود آمده در راستاي افزايش تيراژ و تنوع توليد و بهبود كيفيت محصولات خود استفاده نمايند.
به گزارش خبرخودرو ، با وجود انجام توافقات هسته اي و انتظار كاهش قيمت ها در اذهان عمومي، اين تصور در خصوص قيمت خودرو چندان واقع بينانه نيست.

قاسم خاكپور كارشناس حوزه خودرو در مورد قيمت خودرو در زمان پسا تحريم گفت: متغيرهاي تاثيرگذار بر قيمت خودرو در بازار داخلي، شامل هزينه هاي تامين مواد اوليه و قطعات، هزينه هاي نيروي انساني، سربار... و نرخ ارز مبادله اي است كه چون سياست هاي ارزي دولت بر عدم كاهش نرخ ارزمبادله ايقرار دارد ، در نتيجه عدم كاهش هزينه هاي سفارش گذاري وپائين آمدن قيمت خودرو امكان پذير نمي باشد.

وي خاطر نشان كرد: خودروسازان مي بايست از فرصت به وجود آمده در راستاي افزايش تيراژ و تنوع توليد و بهبود كيفيت محصولات خود استفاده نمايند.

خاكپور با اشاره به اينكه تبعات مثبت ناشي از رفع تحريم ها در بلندمدت بروز مي كند، افزود: با يك تاخير زماني پس از توافق هسته اي، اميدواريم شاهد خروج بازارهاي سرمايه از ركودباشيم و به تبع اين رونق اقتصادي، احتمال بروز تورم و افزايش قيمت ها چندان دور از انتظار نيست.

وي اظهاركرد: بدين ترتيب كاهش قيمت خودرو عليرغم تصور عمومي، در حال حاضر غيرممكن به نظر مي رسد.

وي پيش بيني نمود با توجه به كاهش انباشت ذخاير ارزي در كشور چين و افزايش هزينه هاي واردات خودروهاي چيني شاهد كاهش نرخ و حجم واردات خودروهاي بي كيفيت از اين كشور خواهيم بود .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین