|
|
امروز: يکشنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۵
کد خبر: ۵۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
قطعی سه ساعته دسترسی مشترکان یک اپراتور سرشناس آمریکایی به تلفن اضطراری ۹۱۱، جریمه حدودا ۵۷ میلیارد تومانی را رقم زد.
کمیته ارتباطات فدرالی آمریکا اپراتور تی‌موبایل را به منظور قطعی سرویس تماس اضطراری 911 جریمه‌ای هنگفت کرد تا درس عبرتی برای سایر اپراتورهای آمریکایی باشد.

ظاهرا اپراتور تی‌موبایل سال گذشته در دو مقطع زمانی که مجموعا سه ساعت می‌شده، قادر به جوابگویی نیاز مشترکان خود برای دسترسی به سامانه 911 نبوده و از این جهت رگولاتوری آمریکا که دسترسی به این سامانه را یک الزام برای اپراتورها مطرح کرده بود، دست به جریمه 17.5 میلیون دلاری زد.

اولین قطعی مربوط به هشتم اوت 2014 و دیگری نیز با فاصله کمی از این قطعی اتفاق افتاده و دسترسی 50 میلیون مشترک را به این سامانه اضطراری در سرتاسر آمریکا مختل کرده است.

براساس آمارهای رگولاتوری آمریکا نزدیک به 27 هزار و 400 تماس در هر ساعت با این سامانه از طریق اپراتورهای این کشور برقرار می‌شود؛ کمیته فدرالی ارتباطات آمریکا معتقد است که اگر تی‌موبایل از معماری شبکه 911 به خوبی نگهداری می‌کرد، بعید بود که چنین اتفاقی رخ دهد.

تی‌موبایل این حکم را پذیرفته و متعهد به پرداخت جریمه شده و از طرفی قول داده که سیستم مدیریت ریسک 911 را بهبود بخشد و آن را تقویت کند.

رگولاتوری آمریکا این جریمه سنگین را راهی برای تضمین کیفیت خدمات دانسته و گفته که با چنین اهرم‌هایی می‌تواند مشترکان را به اطمینان خاطر برساند تا در مواقع لزوم نگران خدمات‌رسانی اپراتورهای تلفنی نباشند.

در آوریل گذشته نیز شاهد چنین برخوردی با برخی اپراتورهای آمریکایی بودیم به گونه‌ای که کمپانی‌های سنتری لینک 16 و ارتباطات اینترادو 1.4 میلیون دلار جریمه شدند؛ ورایزن هم در ماه مارس به دلیل قطعی دسترسی به این سامانه ضروری با 3.4 میلیون دلار جریمه روبرو شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین