|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۵۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
یکی از اهدافم این است که همه بچه هایی که در ایران هستند و استعداد دارند را در رده های سنی پایه به اروپا بیاورم تا از سن پایین در اروپا آموزش ببینند؛ حالا یا در این تیم یا در هر تیمی که از دستم بربیاید. این هم جز برنامه های من است.
مهدی مهدوی کیا  از رویاهای بزرگش در فوتبال آلمان می گوید.

 عکس هایی از چهره دوست داشتنی فوتبال ایران در تمرین تیم های پایه هامبورگ منتشر شد تا ایرانی ها امیدوار شوند، امیدوار به اینکه آقا مهدی با همان روحیه جنگندگی در بازیگری، در مربیگری هم بتواند به بالاترین سطح برسد. او که رسما کارش را در هامبورگ آغاز کرده و شاید چند سال بعد، روی نیمکت بوندسلیگا دیده شود. با کیا درباره اهدافش در فوتبال آلمان و همینطور شروع کارش در هامبورگ حرف زدیم.

آقای مهدوی کیا کارتان را در هامبورگ شروع کردید. عکس هایی از شما هم در تمرین یکی از تیم های پایه باشگاه منتشر شد.

فعلا تمرین اختصاصی کارهای هجومی را در رده های 16، 17 و 19 سال بر عهده دارم. آن عکسی هم که دیدید با تیم 17ساله هاست. مربی ای هم که در کنارش هستم کریستین تیتز است که در فوتبال پایه خیلی معروف و خوب است. فعلا کارهای هجومی تیم های پایه را انجام می دهم. در بخش دفاعی هم تمرینات با کریستین ران است که با او همبازی بودم. با سرمربی تیم 16ساله ها هم که کاردوزو است در هامبورگ همبازی بودم. راستش دوست دارم بیشتر با تیم 17 ساله ها باشم. در این زمینه باید خودم تصمیم بگیرم. ولی فعلا که هر هفته با یک رده سنی کارهای هجومی را تمرین می کنم.

درباره حسی که از کار با هامبورگ دارید، حرف می زنید.

برایم حس خیلی جالبی بود که تا به حال تجربه نکرده بودم. جالب اینجاست که برگشتیم به همان زمین هایی که 16سال پیش با وحید هاشمیان همانجا تمرین کردیم. همان رختکن ها. یعنی اولین تمرین های دوران بازیگری ام در هامبورگ هم در همین زمین هایی بود که الان اولین روزهای مربیگری را در آن شروع کردم. امیدوارم مثل همان دوره همه چیز خوب پیش برود. همانطور که اولین بار به عنوان بازیکن آمدم اینجا و بعد آن موفقیت بود الان هم در نهایت به موفقیت منجر شود و خوش یمن باشد.

چه هدفی را در مربیگری دنبال می کنید؟ اینکه بروید بوندسلیگا؟

هدفم این است که راهی را که شروع کردم تا بالاترین سطح ادامه بدهم ولی قطعا کار سختی است. شاید برای این که بتوانی مربی بزرگی شوی، سخت تر از زمانی باید کار کنی که بخواهی به عنوان یک بازیکن موفق شوی. ولی هدف من این است پیشرفت کنم و امیدوارم یک روزی در سطح اول فوتبال اینجا به عنوان مربی همان موقعیتی را که به عنوان بازیکن به دست آوردم، کسب کنم. فکر می کنم از جای خوبی هم شروع کردم چون برای این که بخواهی به آن سطح برسی باید از همینجا شروع کنی و به نظرم کار درستی کردم.

فرق بازیکنانی که در هامبورگ می بینید با بازیکنانی که در آکادمی تان در ایران دارید، چقدر است؟
شرایط سنی اینها فرق می کند. 16،17 و 18ساله هستند ولی من در ایران با بازیکنان 10و 11سال کار کردم. در کل فوتبال همه جای دنیا یک جور است، در این مدت کمی که من اینجا کار می کنم اینها هم خوب هستند، ولی استعدادهایی که ما در ایران داریم از اینها -نمی خواهم بگویم بهتر هستند- ولی قطعا کمتر نیستند. فقط فرق ما در سخت افزار و امکانات و برنامه ریزی است. اگر بتوانیم آنها را درست کنیم قطعا می توانیم مثل آلمانی ها در دنیا درخشش داشته باشیم

همیشه گفته اید دوست دارید بازیکنان ایرانی را به آلمان ببرید. فکر می کنید امکان انجام این کار باشد؟

من خیلی دوست دارم. یکی از اهدافم این است که همه بچه هایی که در ایران هستند و استعداد دارند را در رده های سنی پایه به اروپا بیاورم تا از سن پایین در اروپا آموزش ببینند؛ حالا یا در این تیم یا در هر تیمی که از دستم بربیاید. این هم جز برنامه های من است. اینطور نیست که همین الان آمدم بتوانم چند نفر دیگر را با خودم بیاورم باید روی کارم تمرکز داشته باشم. در ایران هم علی دوستی مهر کار رده های پایه را انجام می دهد و من خیالم راحت است و هر وقت زمان این باشد که کسی را بیاوریم حتما این کار را انجام می دهیم چون از اهداف من از زمانی که آکادمی را راه انداختیم این بود که بچه ها را از سنین پایه از زمانی که احساس کنیم می توانند، به اروپا بیاوریم و حتما این کار را انجام خواهیم داد.

منبع: خبرآنلاین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین