|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۵۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
رهبر حزب «یش آتید» رژیم صهیونیستی، توافقنامه هسته ای ایران را بزرگترین شکست تاریخ این رژیم و سیاست خارجی «بنیامین نتانیاهو» دانست و گفت: دیگر کسی در جهان به حرف های نتانیاهو گوش نمی کند.
به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، «یئیر لاپید» امروز(شنبه) گفته که با توجه به این شکست تاریخی برای رژیم صهیونیستی، باید کمیسیون تحقیقی برای بررسی این شکست تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد: «اسرائیل به این خاطر مقصر است که دولت نتانیاهو نتوانست بر روند و مفاد این توافقنامه اعمال نفوذ کند... اسرائیل آنجا(مذاکرات) حضور نداشت زیرا هیچکس حاضر به گفت وگو با نتانیاهو نیست.»

لاپید در اوایل ماه جاری از نتانیاهو خواسته بود تا در صورت حصول توافقی بد با ایران استعفا دهد.

لاپید روز شنبه در ادامه سخنانش گفت، در نامه ای به وزارت خارجه و کمیته دفاع خواستار تشکیل کمیسیون تحقیق برای بررسی شکست سیاست خارجی نتانیاهو می شود و از این کمیسیون نیز می خواهد تا نتیجه تحقیق خود را در اختیار عموم قرار دهد.

لاپید از شکست سیاست خارجی ایران در قبال توافقنامه ایران به عنوان بدترین شکست در نوع خود در تاریخ رژیم صهیونیستی یاد کرد و گفت که شکست در این قضیه به قدری بزرگ است که نه تنها درهای آمریکا بلکه درهای روسیه، آلمان، فرانسه، اتحادیه اروپا و چین نیز به روی نتانیاهو بسته شد.

وی افزود: «واقعیت آن است که وقتی لازم بود نتانیاهو از این توافق بد جلوگیری کند، هیچکس نخواست که به حرف های او گوش کند و یا با او حرف بزند. »

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین