|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۵۴۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۵
علیزاده‌طباطبایی درخصوص پرونده مهدی هاشمی نیز گفت: من از گذشته ارادت خاصی به آقای هاشمی و خانواده وی داشتم؛ در سال 73 به آقای هاشمی تذکر دادم چرا جلوی فرزندان خود را نمی‌گیری و وی گفت که فرزندان من هیچ مشکلی ندارند و اگر هر موردی از بچه‌ها برای من قطعی شد تو از جانب خود و به صورت قانونی اقدام کن.
علیزاده‌طباطبایی گفت: آیت‌ا... هاشمی هیچ وقت در پرونده پسرش دخالت نکرد. این وکیل دادگستری در جلسه‌ای که در دفتر حزب کارگزاران خراسان‌رضوی برگزار شد، درباره تاریخچه به وجود آمدن دادگستری اظهار کرد: قبل از مشروطیت اجرای عدالت برعهده خود حکومت‌ها بود و ظلم حکومت قاجار باعث شد مردم قیام و شورش کنند که این شورش منجر به تشکیل عدالتخانه شد؛ زمانی که مملکت حالت ناامنی به خود گرفت و منافع انگلیسی در خطر بود انگلیسی‌ها به رضاشاه گفتند اگر می‌خواهید مملکت را اداره کنید باید عدلیه داشته باشید و رضاشاه تیمی شامل 28 نفر مجتهد و دکترای حقوق را برای تشکیل این عدالتخانه ایجاد کرد. این حقوقدان با بیان اینکه در انقلاب، مردم اجرای عدالت را می‌خواستند و یکی از دلایل انقلاب، ظلم رژیم شاه بود، تصریح کرد: وضعیت اقتصادی مردم ایران به تناسب کشورهای منطقه حتی از ترکیه و عرب‌ها نیز بهتر بود و مردم با توجه به آنکه از عدل علوی بسیار شنیده بودند، چنین انتظاری را از دادگستری داشتند.

 علیزاده‌طباطبایی ادامه داد: در ابتدای انقلاب شهید بهشتی، مسئول دادگستری بود اما بعد از آن دشمن افرادی مانند شهید بهشتی که از چهره‌های اصلی انقلاب بودند را به شهادت رساند، آن هم توسط متعصبین و فریب‌خوردگان غرب. وی با بیان اینکه برای رسیدن به تمام اهداف انقلاب باید تلاش کنیم، عنوان کرد: در مدیریت دستگاه‌های اجرایی مشکلات زیادی نداشتیم و انقلابیون بسیار سریع توانستند کار را در دست بگیرند. مدیریت و منابع در دادگستری اما از ابتدای امر مشکل بوده است؛ جایی که منابع را تقسیم می‌کنند دادگستری حضور ندارد، به‌طور مثال یکی از کمبود منابع را در زندان‌ها می‌بینیم. وی ادامه داد: از نظر حقوقی زندان باید آخرین ابزار باشد؛ چراکه نهاد ذی‌ربط با کسی کینه و دشمنی ندارد و نهایتا تنها می‌خواهد از وقوع جرم پیشگیری کند. یکی از واقعیت‌های زندان‌ها این است که زندان و زندانیان را نمی‌توان کامل از موادمخدر جدا کرد و من همیشه توصیه کردم افرادی که به زندان می‌روند، معتاد نشوند. علیزاده‌طباطبایی عنوان کرد: ترکیب مجلس هم از تعداد معلم‌، پزشک‌و دیگر مشاغل پر شده اما به‌دلیل اینکه حقوقدان‌ها محافظه‌کار هستند و ریسک نمی‌کنند معمولا در مجلس تعدادشان کم است.

 روایتی از پرونده شهرام جزایری

وی درباره بخشی از پرونده شهرام جزایری که خود وکالت آن را بر عهده داشت، عنوان کرد: در پرونده دوم شهرام جزایری به دلیل برخی مسائل یکی از دوستان درخواست کرد تا وکیل این پرونده من باشم و زمانی که با خود شهرام جزایری ملاقات و مکاتبه داشتم، متوجه شدم شهرام جزایری خلاف همه تبلیغات و شعارها اینگونه نبود و اتهام فساد اقتصادی را نیز قبول نکرد. شهرام جزایری می‌گفت تخصص من این است که از هیچ پول بسازم و هر کسی به من مراجعه می‌کرد من به او پول می‌دادم. این وکیل دادگستری با بیان این که قطعا فساد چیز بدی است و باید با آن مقابله کرد، افزود: کمترین تخلف در سیستم قضایی بوده است و همان‌طور که می‌بینید اگر یک وکیل و یا قاضی تخلف کند چقدر سروصدا به‌پا می‌کنند.

 هاشمی گفت با تخلف فرزندان برخورد کن

علیزاده‌طباطبایی درخصوص پرونده مهدی هاشمی نیز گفت: من از گذشته ارادت خاصی به آقای هاشمی و خانواده وی داشتم؛ در سال 73 به آقای هاشمی تذکر دادم چرا جلوی فرزندان خود را نمی‌گیری و وی گفت که فرزندان من هیچ مشکلی ندارند و اگر هر موردی از بچه‌ها برای من قطعی شد تو از جانب خود و به صورت قانونی اقدام کن. این حقوقدان با اشاره به اینکه هاشمی آنقدر طرفدار و نیرو داشت که ما از همه مسیر پرونده خبر داشتیم، خاطرنشان کرد: من قبلا هم با یکی از روزنامه‌ها مصاحبه داشتم و گفتم که هیچ اتهامی بر مهدی هاشمی وارد نیست. علیزاده‌طباطبایی ادامه داد: در ابتدا آقای سراج به‌عنوان قاضی پرونده انتخاب شده بودند و بعد از گذشت یک سال ایشان به ریاست سازمان بازرسی منصوب شد که بعد از آن پرونده به آقای مقیسه واگذار شد. علیزاده‌طباطبایی درخصوص دخالت آیت‌ا... در پرونده مهدی هاشمی عنوان کرد: هیچ‌وقت هاشمی در پرونده پسرش دخالت نکرد و هیچوقت هم برای عفو پسرش عملی انجام نمی‌دهد؛ کسانی که درمورد هاشمی قضاوت‌های بیجا می‌کنند او را نشناختند، هاشمی بزرگ‌تر از این حرف‌هاست و خودش ادعا دارد اگر پنج فرزندش را هم محکوم کنند هیچ دخالتی انجام نمی‌دهد. ایلنا نوشت؛ عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: هنوز به تغییر حکم پرونده مهدی هاشمی امیدوار هستم.

منبع: آرمان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین