|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۵۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
میلاد اکبرنژاد با اشاره به پژوهش درباره «منطق الطیر» عطار و نگارش نمایشنامه ای بر این اساس عنوان کرد در این اثر نمایشی نحوه زندگی یک انسان معنوی در جهان مدرن به تصویر کشیده شده است.
میلاد اکبرنژاد نویسنده و کارگردان تئاتر درباره فعالیت های اخیرش به خبرنگار مهر گفت: مدتی است که شرایط اجرای نمایش برایم فراهم نمی شود به همین جهت بیشتر تمرکزم را روی نگارش نمایشنامه گذاشته ام. البته برای اجرای یکی از آثارم با یکی دو تماشاخانه خصوصی صحبت کرده ام که احتمالا اجرای این اثر نمایشی به سال ۹۵ موکول خواهد شد.

وی افزود: اما پژوهشی که مدت هاست درگیرش هستم و روی آن کار می کنم «منطق الطیر» عطار است. جهانی که منطق الطیر در آن سیر می کند براساس سنت ساخته شده اما در پژوهشی که من انجام می دهم این مساله را مدنظر قرار می‌دهم که اگر بخواهیم به شکل مدرن با این جهان مواجه شویم چه اتفاقی می افتد.

کارگردان نمایش «کابوس‌، وقتی کاپوچینو تمام می‌شود» ادامه داد: به این معنی که یک انسان معنوی در جهان مدرن چگونه انسانی باید باشد و با چه چالش هایی روبرو است. از دل این پژوهش نمایشنامه ای مستقل با همین مضمون شکل گرفته است که فعلا «منطق الطیر: یک مقدمه» نام دارد و البته احتمال دارد از کنار آن نیز یک رساله پژوهشی بیرون بیاید.

این نویسنده در پایان درباره دیگر فعالیت هایش یادآور شد: همچنین مدتی است که روی کتابی با مضمون «یک راهنما برای درام نویسی» کار می کنم که درباره درام نویسی در تئاتر، نمایش های رادیویی و آثار تصویری است. همچنین چند فیلمنامه نوشته ام که قرار است شهریور و مهر دو تا از آنها را در قالب فیلم کوتاه به تصویر درآورم. فیلم کوتاهی که شهریور ماه خواهم ساخت «مثلث» نام دارد اما احتمال دارد نام فیلم تغییر کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین