|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۶
کد خبر: ۵۰۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
این برنامه با هدف تبیین محورهای فعالیت تفاهم نامه همکاری سایپا و دانشگاه شریف و ایجاد رویکردهای همکاری این دو بخش در آینده نزدیک انجام شد.
با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور، دکتر فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف ، دکتر جمالی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، اعضای هیات مدیره و جمعی از مدیران ارشد گروه سایپا، شورای سیاست گذاری تفاهم نامه همکاری سایپا و دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
 
 این برنامه با هدف تبیین محورهای فعالیت تفاهم نامه همکاری سایپا و دانشگاه شریف و ایجاد رویکردهای همکاری این دو بخش در آینده نزدیک انجام شد.

معاون رئیس جمهور: پیشرفت سایپا در مباحث  تحقیق و توسعه(R&D ) بسیار دلپذیر بوده است

دکتر ستاری معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور در این مراسم اظهار داشت: پس از بازدیدی که در بخش های تحقیقات و تولیدی سایپا صورت گرفت شاهد آن هستیم که تغییرات بسیار دلپذیر و چشم گیری در این حوزه ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مفتخریم که در حال حاضر اعلام کنیم که دیگر سایپا در حوزه طراحی بدنه خودرو مشکلی ندارد و ان شاالله با تلاش بیشتر متخصصین بتوان به خودکفائی کامل در این خصوص درست یافت.

ستاری با اشاره به پتانسیل ایجاد شده در حوزه تحقیقات سایپا تاکید کرد: هم اکنون وقت ورود دانشگاه ها به بستر تولید است و باید این فرصت را مغتنم دانست و نهایت بهره را از آن برد.

معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور افزود: ایده های دانشگاهی می تواند کمک شایان توجهی در حوزه های نوآوری و تحقیقات کند و استفاده از این پتانسیل دانشجویان جوان در دانشگاه ها یکی از راه های بسیار مطلوب برای پیشرفت به شمار می آید.

وی در ادامه با اشاره به گسترش هرچه بیشتر شرکت های دانش بنیان و استفاده از پتانسیل این شرکت ها در صنایع تاکید کرد: در حوزه خودروسازی نیز باید قطعه سازان خودرو را به سوی دانش بنیان شدن سوق دهیم.

وی ادامه داد: مطمئناً ورود شرکت های قطعه سازی به رویه دانش بنیان شدن علاوه بر اینکه می تواند باعث پیشبرد اهداف مد نظر این صنعت شود مورد حمایت های متعدد دولت خواهد بود و قطعه سازانی که در این خصوص حاضر به همکاری باشند از سیاست های تشویقی مهمی همچون اعطای تسهیلات، تخفیفات بیمه ای و سایر موارد استفاده کنند.

ستاری در پایان خواستار ایجاد کمیته مشترکی با سه ضلع خودروسازان، قطعه سازان و دانشگاه شد و خاطرنشان کرد: این همکاری می تواند در نهایت به کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت و در نهایت سوددهی بیشتر محصولات شود.

















منبع: سایپانیوز
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین