|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۱
کد خبر: ۵۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸
به نوشته روزنامه کویتی الرای و وبگاه خبری الان، براک در یک مزرعه در کبد در جنوب غربی شهر کویت دستگیر شده است.
وکیل «مسلم محمد البراک» سیاستمدار برجسته مخالف دولت کویت روز شنبه اعلام کرد: نیروهای امنیتی این کشور وی را که به اتهام توهین به امیر این کشور به 2 سال زندان محکوم شده بود، دستگیر کرده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از شهر کویت، براک عضو پیشین مجلس از مدت ها قبل به تغییرات سال 2012 در قانون انتخابات این کشور، به شدت اعتراض کرده بود.

«محمد عبدالقادر الجاسم» وکیل براک به رویترز گفت: ماموران افزون بر شخص براک، 9 تن از بستگان وی را نیز دستگیر کرده اند.

جاسم افزود: این عضو پیشین مجلس کویت در اعتراض به شرایط حبس خود و قراردادن وی در حبس انفرادی در بخش زندانیان محکوم به اتهام ارتکاب جرایم مرتبط با مواد مخدر، اعتصاب غذا کرده است.

به گفته وی، بستگان براک در اداره تحقیقات جنایی بازداشت شده اند.

به نوشته روزنامه کویتی الرای و وبگاه خبری الان، براک در یک مزرعه در کبد در جنوب غربی شهر کویت دستگیر شده است.

پرونده محکومیت وی به سال 2012 در آستانه ایجاد تغییرات در قانون انتخابات به دستور شیخ «صباح الاحمد الصباح» امیر این کشور بر می گردد که به نظر مخالفان به نفع نامزدهای هوادار و متمایل به دولت بود.

براک در آن پرونده به اتهام توهین به شیخ صباح به تحمل 5 سال زندان محکوم شد که مدت محکومیت وی در دادگاه تجدیدنظر به 2 سال کاهش یافت و در دادگاه رسیدگی در ماه گذشته (مه) تایید شد.

براک گفته است که این حکم وی را از یک سطح از روند قضایی محروم کرده است.

با وجود آنکه در این کشور متحد غرب، در جریان اعتراض های سال 2011 در کشورهای عربی، تظاهرات گسترده ای برگزار نشد، اما شهروندان این کشور در سال 2012 در اعتراض به تغییرات در قانون انتخابات، تظاهرات خیابانی بزرگی برپا کردند.

دولت کویت در آن هنگام تهدید به سرکوب مخالفان با مشت آهنین کرده بود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین