|
|
امروز: جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۴۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
آیت الله ادامه داد: به هر حال خاطره از امام زیاد است و آنچه شاید برای سالگرد ایشان لازم باشد، پخش شود، روحیه ایشان است.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آستانه سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) انجام شد، درباره شخصیت ایشان اظهار کرد: ایشان در تاریخ اسلام، تاریخ تشیّع و تاریخ ایران بی‌نظیر بود. بعد از حکومت پیامبر(ص) و 5 سال و چند ماه حکومت امام علی(ع) در طول 1400 سال پیش حکومتی نداشتیم که تمام ساختار آن براساس مبانی و تعالیم اسلام باشد. امام یک فقیه به روز و آشنا به شرایط زمان بود. بن‌بست شکنی‌های سیاسی و تابو شکنی‌های دینی امام(ره) بی‌نظیر بود.

به گزارش ایسنا او ادامه داد: البته این مطالب ناگفته نیست و در طول سال‌های پس از پیروزی به مناسبت‌های خاص، این حرف‌ها را گفتم و اگر مطلبی را نگفتم، حتماً هنوز نباید بگویم. مثلاً در جلسه‌ای که به همراه سران نظام و حاج احمدآقا درخصوص پذیرش قطعنامه 598 خدمت امام رسیدیم، مطلبی گفتند که هنوز جایی نگفته‌ام و فعلاً هم نمی‌گویم. اما چون از جوانی با ایشان بودم، به خود جرات می‌دادم و خیلی از مسایل را با روی باز به ایشان می‌گفتم و حتی بعضی از مطالب را می‌نوشتم. یکی از دلایل این‌گونه روابط ما، سابقه طولانی آن است. دو نمونه از ادبیات نوشتاری من با امام، همان دو نامه‌ای است که اوایل انقلاب نوشتم و به امضای خودم و آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله دکتر بهشتی، آیت‌الله موسوی اردبیلی و شهید دکتر باهنر فرستادیم.

آیت الله ادامه داد: به هر حال خاطره از امام زیاد است و آنچه شاید برای سالگرد ایشان لازم باشد، پخش شود، روحیه ایشان است. به عنوان کسی که افتخار شاگردی ایشان را داشتم و بیش از 65 سال است که با امام، آثار و دستاوردهای ایشان آشنا هستم، می‌گویم که کار ایشان در تاریخ اسلام، تاریخ تشیّع و تاریخ ایران بی‌نظیر بود. بعد از حکومت پیامبر(ص) و 5 سال و چند ماه حکومت امام علی(ع) در طول 1400 سال پیش حکومتی نداشتیم که تمام ساختار آن براساس مبانی و تعالیم اسلام باشد. امام یک فقیه به روز و آشنا به شرایط زمان بود. بن‌بست شکنی‌های سیاسی و تابو شکنی‌های دینی امام بی‌نظیر بود. الحمدلله به همت مرحوم حاج احمدآقا و بعد از ایشان حاج حسن آقا تمام آثار گفتاری و نوشتاری امام جمع‌آوری، ثبت و ضبط شده است که شاید بعضی از مطالب فعلاً به خاطر مسایلی منتشر نشود، اما ان‌شاءالله در هم آینده تاریخ این اسناد را خواهد داشت.
منبع: ابتکار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین