|
|
امروز: شنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۴
کد خبر: ۴۸۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۴
ایران140 اما همانطور که از نامش پیداست مدل ایرانی شده آنتونوف است که با حضور مشاوران روس در ایران ساخته و نهایی شده و حالا بعد از سقوط رسما از ناوگان هوایی کشور خارج شده است.
مدیرعامل شرکت صنایع هواپیماسازی ایران خبر را تایید می‌کند و سازمان هواپیمایی تکذیب، هرچند تفاوت در نام گذاری هواپیمای سقوط کرده نشان می‌دهد هنوز مشخص نیست آنچه در مرداد 93، 40 ایرانی را به کام مرگ کشاند چه هواپیمایی بود.

 مدیرعامل هسا در شرایطی در حضور تمامی خبرنگاران رسانه‌های داخلی کشور خبر از تداوم تولید هواپیمای ایران140 داد، که سازمان هواپیمایی با گذشت نزدیک به یک روز از این خبر در اطلاعیه‌ای آن را تکذیب کرده و منکر این موضوع شده است.

آنچه در این بین پیش از هرچیزی جلب توجه می‌کند نه تایید و تکذیب خبری در طول کمتر از 24 ساعت که تفاوت در نام گذاری یک هواپیمای خاص است.

مدیرعامل هسا اعلام کرده تولید ایران140 ولو بدون مجوز جدید ادامه دارد و سازمان هواپیمایی پاسخ داده که آنتونوف 140 تولید نمی‌شود.

این مشکل یا اختلاف دیدگاه در روزهای ابتدایی سقوط هواپیمای تهران به طبس نیز بارها به وجود امد. اختلاف نظر مسولان در اینکه بالاخره هواپیمای سانحه دیده آنتونوف بوده یا برادر خوانده ایرانی آن.

آنچه این اختلاف را مهم می‌کند نه تفاوت در نام گذاری که در کشور تولیدکننده این هواپیماست، آنتونوف یک هواپیمای روسی – اکراینی است که حدود بیست سال قدمت دارد و نمونه‌های باقی مانده آن همچنان در کشورهای اروپای شرقی پرواز می‌کنند.

ایران140 اما همانطور که از نامش پیداست مدل ایرانی شده آنتونوف است که با حضور مشاوران روس در ایران ساخته و نهایی شده و حالا بعد از سقوط رسما از ناوگان هوایی کشور خارج شده است.

در توضیحات سیرتی مدیرعامل هسا نیز به وضوح بر تداوم تولید ایران140 تاکید شده و سخنی از تولید یا مونتاژ آن در روسیه مطرح نیست.

با این تفاسیر مشخص نیست در اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری ادامه یافتن تولید ایران140 تکذیب شده است یا همانطور که از متن این اطلاعیه بر می‌آید آنتونوف140 دیگر تولید ندارد و این اطلاعیه با خبرهای کار شده در روز یک‌شنبه هیچ ارتباط موضوعی پیدا نمی‌کند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین