|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۴۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
مولودی گفت: تیری در تجمع ها شلیک نشد و اگر هم بود، تیر هوایی بود و هیچ کس کشته نشده است ولی ما فرار نمی کردیم شاید کشته می شدیم.
مالک هتل تارای مهاباد گفت: فیلم های حادثه مهاباد در روز آتش زده شدن این هتل، غازت شده و ما فیلمی را منتشر نکرده ایم.

نادر مولودی در یک گفت و گوی خبری افزود: ما اگر می خواستیم که فیلم ها را منتشر کنیم در همان روز اول این کار را می کردیم ولی فقط آنها را به خانواده دختر فوت شده نشان دادیم.

وی اضافه کرد: در حمله ای که به هتل صورت گرفت، فیلم ها را هم غارت کردند و برخی وسایل داخل هتل را نیز با خود بردند.

وی در خصوص جزئیات این حادثه اظهار کرد: روز 12 اردیبهشت فردی به نام «م. ه» که کارشناس و ارزیاب استاندارد سازی هتل هاست، وارد هتل ما شد. او پیش از این هم دو سه بار، همراه یکی دو نفر از همکارانش برای مشاوره جهت ارتقای استاندارد به هتل ما آمده بود، ولی این بار به عنوان مسافر و به تنهایی آمده بود.

مالک هتل تارای مهاباد ادامه داد: بعد از ظهر روز 13 اردیبهشت ساعت حدود 3 و 40 تا 3 و 50 دقیقه یکی از کارمندان هتل به من گفت که من به این آقا مشکوک هستم و فکر می کنم فریناز داخل هتل است. چون ساعت کاری فریناز تمام شده بود و ما تصور می کردیم که او به منزل رفته است.

مولودی افزود: من به مادر فریناز زنگ زدم تا ببینم او به خانه رفته یا نه. مادرش گفت که هنوز نیامده و گفته که 3- 2 ساعت دیگر می آید.

وی گفت: پس از تماس من، مادر فریناز به او زنگ می زند و می گوید که مدیر هتل به من زنگ زده و سراغت را می گیرد. فریناز هم برای اینکه مشخص نشود در آن اتاق بوده سعی می کند از بالکن اتاق به اتاق های دیگر برود.

وی اضافه کرد: فرد متهم نیز در این خصوص اعتراف کرده که دو سه تا بالکن را کمک کرده و دستش را گرفته تا رد شود.

مالک هتل تارای مهاباد اظهار کرد: فریناز تا انتهای بالکن اتاق 409 می رود و بالکن های چند اتاق را به صورت افقی می رود ولی از بالکن 409 می خواهد یک طبقه پایین تر برود که سقوط کرده و فوت می شود.

مولودی با اشاره به اطلاع از فوت دختر مهابادی از طریق دو نفر از همکاران ادامه داد: سریع به اورژانس و پلیس 110 زنگ زدیم و موضوع را به خانواده فریناز نیز اطلاع دادیم.

وی گفت: زمانی که پلیس به هتل آمد، متهم را تحویل پلیس دادیم. دوربین ها را هم مأموران آگاهی چک کردند. حتی خانواده دختر فوت شده نیز فیلم ها را دیدند تا سوء تفاهمی پیش نیاید.

وی با رد حضور خود در جلوی اتاق متهم افزود: طبق موارد ثبت شده در دوربین های هتل، آن زمان که این خانم داخل اتاق بود، فرد متهم مسواک و خمیر دندان به دست از اتاق بیرون آمد تا وضعیت را بسنجد.

مالک هتل تارای مهاباد اضافه کرد: ساعت کاری از ساعت 8 و 20 تا 8 و نیم شروع می شود ولی در روز حادثه فریناز، قبل از ساعت کاری از طریق در تالار و بدون اینکه کسی ببیند ابتدا به اتاق این آقا می رود و بعد از همان راهی که رفته برمی گردد و از درب اصلی وارد هتل می شود و سر کارش می رود.

مولودی اظهار کرد: پیش از زمان حادثه نیز فرد متهم به همراه برخی همکاران به هتل آمده بود و به نظر می رسد در این چند مدتی که رفت و آمد داشته با دختر فوت شده آشنا شده است.

وی در بخش دیگری با اشاره به عدم اطلاع مردم در روزهای ابتدایی از این حادثه ادامه داد: بتدریج عده ای از جوانان، تحت تأثیر برخی شبکه های اینترنتی و افراد مغرض تحریک شدند. مسوولان هم کوتاهی کردند. شبکه های اینترنتی و سایت های خارجی را می دیدیم که مدام مردم را دعوت می کردند که تجمع کنند. حتی ساعت این تجمع ها را هم مشخص کرده بودند.

وی گفت: مسوولان هم در جریان این تحرکات بودند و خودشان با ما هم هماهنگی کردند که چنین جریاناتی وجود دارد ولی ضعیف عمل کردند. نیروهای پلیس خیلی کم بودند.

وی افزود: روزی که مردم جمع شدند مدیر هتل جلوی تجمع کنندگان رفت و گفت که زود قضاوت نکنید اگر می خواهید حقانیت را بدانید، چهار نفر نماینده بفرستید داخل هتل تا فیلم ها را نشان شما بدهیم که چه اتفاقی افتاده است.

مالک هتل تارای مهاباد اضافه کرد: عده ای تحریک شده بودند، البته من گلایه ای از مردم شریف مهاباد ندارم چون آنها مردم با فرهنگی هستند و روز حادثه هم عده کمی از جوانان و نوجوانان بودند که شلوغ کردند.

وی اظهار کرد: آنهایی که جلو هتل جمع شده بودند اکثریت شان تماشاچی بودند و کسانی که هتل را آتش زدند و وارد شدند حدود 100 نفر بیشتر نبودند.

مولودی گفت: تیری در تجمع ها شلیک نشد و اگر هم بود، تیر هوایی بود و هیچ کس کشته نشده است ولی ما فرار نمی کردیم شاید کشته می شدیم.

وی با اشاره به علاقه مندی خود برای سرمایه گذاری در مهاباد افزود: من به شهرستان خودم افتخار می کنم و تا زمانی که زنده هستم از خدمت به شهرم و توسعه شهرم باز نمی ایستم. من به خاطر چند جوان و نوجوان تحریک شده؛ شهر محبوبم را ترک نمی کنم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر اوضاع مهاباد، آرام است ولی از دادگستری مهاباد می خواهم که با توجه به بازتاب های این پرونده، زودتر به حادثه رسیدگی و نتایج تحقیقات را اعلام کنند.

مالک هتل تارای مهاباد اظهار کرد: حدود 80 تا 100 میلیارد ریال خسارت دیده ایم و من از مسئولان تقاضا دارم کسانی را که هتل من را آتش زدند، شناسایی کنند و خسارات ما را جبران کنند. از دولت می خواهم که به فکر ما باشند چون من یک سرمایه گذار هستم اگر قرار باشد دولت از من سرمایه گذار پشتیبانی نکند، سرمایه گذاران در مهاباد احساس امنیت نخواهند کرد.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین