|
|
امروز: دوشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۴۸۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
در حالی که کمتر از دو هفته پیش مقام معظم رهبری برای چندمین بار در سال های گذشته بر حمایت از تولید ملی و عدم مصرف کالاهای خارجی تاکید کردند، صداوسیما با پخش گزارشی تولید ملی در زمینه خودروسازی را به سخره گرفت.
در حالی که کمتر از دو هفته پیش مقام معظم رهبری برای چندمین بار در سال های گذشته بر حمایت از تولید ملی و عدم مصرف کالاهای خارجی تاکید کردند، صداوسیما با پخش گزارشی تولید ملی در زمینه خودروسازی را به سخره گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، گزارش مذکور در شبکه خبر تحت عنوان "پژو؛ از قهر در دوران تحریم تا بازگشت مجدد به ایران" پخش شد و در بخشی از آن، کارشناس صنعت خودرو ادعا کرد وقتی سایپا و ایران خودرو، اتومبیل را با چندین برابر قیمت و بدترین کیفیت ممکن به دست مصرف کننده می‌دهند، بیش از این از فرانسه انتظار نمی‌رود!

تخریب تولید ملی در رسانه ملی با کلماتی چون "چندین برابر قیمت و بدترین کیفیت ممکن" و حمایت از اقدامات هرچند ناصواب خارجی ها، در حالی صورت گرفته است که نهم اردیبهشت ماه امسال رهبر معظم انقلاب در بیاناتی در جمع کارگران به وزير كار تأكيد كردند: در دولت اصرار و پافشاري كنيد كه مصارف دستگاههاي دولتي، مطلقاً داخلي باشد و دولت هرگونه مصرف كالاهاي ريز و درشت خارجي را در صورت وجود مشابه داخلي، بر خود حرام بداند.

هنوز معلوم نیستهدف رسانه ملی از تخریب تولید ملی بر خلاف تاکیدات مقام معظم رهبری چیست. این البته اولین باری نیست که صداوسیما تولیدات داخلی را به سخره گرفته است. چند ماه قبل، خبرنگار مشهور رسانه ملی، تولیدات شرکت سایپا را با داعش مقایسه کرده بود.

گفتنی است حمایت صداوسیما از تولید خارجی در برابر تولید داخلی در شرایطی انجام می‌گیرد که اسفند ماه گذشته هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از نهایی شدن قرارداد جدید همکاری پژوی فرانسه با ایران خبر داد و گفت: مفاد این قرارداد، قابل مقایسه با قراردادهای همکاری پیشین خودروسازان نیست.

همچنین ماکسیم پیکا مدیرکل پژو در مصاحبه ای با ابراز امیدواری به رفع کامل تحریم ها و بیان اینکه ما قصد همکاری با ایران خودرو را داریم، گفته است: ما هر هفته با طرف ایرانی در خصوص این که چطور و چه زمانی خواهیم توانست فعالیت هایمان را آغاز کنیم، گفتگو می کنیم.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
0
1
آخه این خودروهای بی کیفیت که اولین تولیدشونم ماله حداقل 20 سال پیشه که دیگه جای دفاع نداره برادر من
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین