|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۲
کد خبر: ۴۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
شرکت نفت و گاز پارس روز سه شنبه به نقل از رضا فروزش گزارش داد: پیش از این خوراک گاز مراحل 15 و 16 پارس جنوبی از مراحل شش تا هشت دریافت می شد.
مجری مراحل 15 و 16 پارس جنوبی گفت: با تامین خوراک گاز از سکوی اختصاصی، این مراحل در تامین گاز مورد نیاز خودکفا شدند.

شرکت نفت و گاز پارس روز سه شنبه به نقل از رضا فروزش گزارش داد: پیش از این خوراک گاز مراحل 15 و 16 پارس جنوبی از مراحل شش تا هشت دریافت می شد.

وی افزود: از فروردین امسال دریافت گاز از سکوی فازهای شش تا هشت پارس جنوبی به تدریج کاهش یافت که هم اکنون به صفر رسیده و به موازات آن در حال افزایش خوراک با استفاده از گاز سکوهای مراحل 15 و 16 پارس جنوبی هستیم.

مجری مراحل 15 و 16 پارس جنوبی گفت: این فازها و واحد های فرآیندی آن در حال طی مراحل تکمیلی است و طی دو هفته آتی گاز به واحد SRU آن وارد می شود.

وی ادامه داد: مراحل تکمیلی بازیابی و گوگردزدایی در واحد SRU در حال اتمام است و دانه بندی گوگرد نیز تا یک ماه آینده تکمیل می شود.

فروزش افزود: با کامل شدن واحد LPG و فرآورش بوتان و پروپان ظرف 10 روز آتی نخستین واحد فرآیندی LPG و اتان و تا 35 روز آینده دومین واحد آن نیز کامل می شود.

وی گفت: در تکمیل این مراحل پروپان و بوتان از هم جدا می شوند و واحد فرآورش اتان که خوراک پتروشیمی را فراهم می کند آماده می شود.

مجری مراحل 15 و 16 پارس جنوبی افزود: امیدواریم تا اواسط خرداد آتی دو واحد فرآیندی دیگر LPG و اتان فاز 15 و 16 پارس جنوبی وارد مدار تولید شوند.

وی گفت: تا پایان خرداد امسال واحدهای فرآیندی کامل و در مدار سرویس قرار می گیرند.

فروزش همچنین میزان پیشرفت پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی را نزدیک به 98 درصد اعلام و ابراز امیدواری کرد تا پایان خرداد ماه پالایشگاه بطور کامل در مدار تولید قرار گیرد.

وی افزود: به تدریج با کامل شدن واحدهای پروپان، افزایش ظرفیت تولید نیز ایجاد می شود.

او همچنین حجم گاز تزریق شده از فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به شبکه سراسری را در زمستان سال 93 روزانه 38 تا 40 میلیون مترمکعب عنوان کرد.

مجری فاز 15 و 16 پارس جنوبی ادامه داد: با تکمیل واحدهای فرآیندی و LPGظرفیت گاز ارسالی به پالایشگاه افزایش یافته و به 50 میلیون مترمکعب با استفاده از سکوی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی می رسد.

هدف از طرح توسعه فاز 15و 16 پارس جنوبی با دو سکو و 24 حلقه چاه تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز طبیعی، 80 هزار بشکه میعانات گاز.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین