کد خبر: ۴۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸
مدت زیادی از وقت خود را صرف تایپ یک نامه در برنامه Word کرده‌اید و ناگهان برق قطع می‌شود یا رایانه هنگ می‌کند؟ این شرایط ممکن است برای خیلی از کاربران پیش آید و در بسیاری از موارد نیز چنانچه فایل خود را ذخیره نکرده باشند بسیار ناراحت و خشمگین می‌شوند!
چنانچه این اتفاق برای شما نیز پیش‌آمده باشد مطمئنا متوجه شده‌اید که در اجرای بعدی نرم‌افزار Word پنجره‌ای برای شما به‌نمایش درمی‌آید که درآن نسبت به بسته شدن ناگهانی برنامه اطلاع‌رسانی شده و باتوجه به آن، نسخه‌ای از فایل که به‌صورت خودکار در بازه‌های زمانی مختلف توسط نرم‌افزار Word ذخیره می‌شود در اختیار شما قرار می‌گیرد.

در این شرایط چنانچه شما نسخه ذخیره شده خودکار را اجرا کنید مشاهده خواهید کرد که فایل شما یا از دست نرفته یا شاید فقط قسمتی از محتوا که اخیرا به آن اضافه کرده بودید، از دست رفته است. این قابلیت که همان ذخیره خودکار نام دارد یکی از امکانات بسیار مفید در نرم‌افزار Word است و شما می‌توانید بازه زمانی اختصاص یافته به آن را کم یا زیاد کنید. به‌عنوان مثال اگر بیش از حد استرس دارید و نگران از دست رفتن اطلاعات خود هنگام قطع برق یا دیگر شرایط ذکر شده هستید، می‌توانید بازه زمانی را کاهش دهید تا هر چند ثانیه یکبار فایل‌ شما ذخیره شود. همچنین اگر خودتان حواستان به همه چیز هست و چندان نگران قطع برق یا مشکلات دیگر نیستید می‌توانید بازه زمانی را افزایش دهید تا تکرار عملیات ذخیره‌سازی روی هارد‌دیسک نیز کمتر باشد.

مدیریت بازه زمانی ذخیره خودکار در نرم‌افزار Word به روش زیر امکان‌پذیر است:

1‌ـ‌ نرم‌افزار را اجرا کرده و به تب FILE مراجعه کنید.

2‌ـ‌ از ستون سمت چپ روی Options کلیک کنید.

3‌ـ‌ در ستون سمت چپ از صفحه تنظیمات، گزینه Save را انتخاب کنید.

4‌ـ‌ مطمئن شوید که در بخش Save‌documents، علامت چک‌مارک کنار گزینه Save AutoRecover information every فعال است و سپس عدد مقابل آن را (برحسب دقیقه) به دلخواه خود تغییر دهید.

5‌ـ‌ با کلیک روی Ok تغییرات را ذخیره کنید.

توجه: چنانچه قصد دارید به‌طور کل این قابلیت را غیرفعال کنید می‌باید علامت چک‌مارک کنار گزینه Save AutoRecover information every را در مرحله چهار غیرفعال کنید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین