|
|
امروز: دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۴۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
پایگاه روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی به اشتباهات عمده نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قبال ایران معترف شد.
در این گزارش آمده است: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بطور عملی مخالفت خود را با تفاهمنامه هسته ای سوییس اعلام کرده است اما در عین حال تاکید کرد که خواهان جنگ با تهران نیست. نتانیاهو برای مخالفت با توافق هسته ای سوییس دلایلی دارد که در مقابل آنها، 3 مشکل اساسی وجود دارد.

نخست آنکه حتی متحدان نتانیاهو در اسراییل، با نظرات وی هماهنگ نیستند. نتانیاهو و برخی از سیاستمداران جمهوری خواه وی در آمریکا که می دانند افکار عمومی آمریکا جنگ نمی خواهند، اصرار دارند که یک گزینه دیپلماتیک دیگری به جای توافق هسته ای وجود دارد.

دومین مشکل در استدلال نتانیاهو این است که این دلایل وی، بر اساس فرضیات توهمی درباره سیاست ایران است. به گفته نتانیاهو اگر آمریکا از توافق جاری خارج شود، ایران تحت تاثیر تحریم های جهانی از همه برنامه های هسته ای خود دست برخواهد داشت.

ظاهرا او نمی داند که برنامه هسته ای ایران بومی بوده و مورد حمایت گسترده مردم این کشور است.

اما سومین مشکل استدلال نتانیاهو این است که او فکر می کند اگر آمریکا از سر میز مذاکره با ایران بلند شود، می تواند فشارها علیه تهران را بیشتر کند، در حالی که در حقیقت این فشارها از روی ایران برداشته خواهد شد.

این روزنامه صهیونیستی مدعی شد: درست است که کنگره می تواند تحریم های بیشتری علیه ایران اعمال کند، اما تحریم های آمریکا به تنهایی نمی تواند تاثیری داشته باشد. آمریکا از اواسط دهه 90، به طور جدی تحریم هایی را علیه ایران اعمال کرده است. اما با گذشت حدود 2 دهه این تحریم ها هیچ تاثیری بر برنامه هسته ای ایران نداشته است. در این مدت بسیاری از شرکت های خارجی، درخواست های آمریکا برای توقف همکاری تجاری با جمهوری اسلامی ایران را نادیده گرفته اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین