|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۴
کد خبر: ۴۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
یکی از اعضای تیم مذاکره کننده کشورمان به موضوع تحریم ها پس از اجرای تفاهمنامه اشاره کرد و گفت: در روز اول اجرای تفاهمنامه تمام تحریم های اتحادیه اروپا لغو و تحریم های آمریکا متوقف خواهد شد؛ تحریم های شورای امنیت نیز در روز نخست اجرای تفاهم لغو خواهد شد.
حمیدرضا بعیدی نژاد عصر دوشنبه در همایش از ژنو تا لوزان در دانشگاه آزاد علوم پزشکی اظهار داشت: در مورد تحریم ها هیچ تردیدی نداشته باشید که راه حلی که از سوی تیم هسته ای مطرح می شود صحیح می باشد و درباره آن صحبت شده است.

وی افزود: موضوع برداشته شدن تحریم ها در روز اول اجرای تفاهم و توقف و لغو آنها اصولی است که در خصوص آن بحث و صحبت شده است و در کل آنها، تفاهم شده است.

این عضو تیم هسته ای کشورمان تصریح کرد: در چند روز آینده وقتی به مذاکرات با 1+5 برمی گردیم اگر ذره ای در تفاهم به دست آمده تغییر احساس شود و طرف مقابل بخواهد موضعش را عوض کند فرزندان کشور که در حال مذاکره هستند زیر بار موضع طرف های پیش رو نمی روند.

بعیدی نژاد درباره این پرسش که با توجه به غیرقابل اعتماد بودن آمریکا چگونه مذاکره را به پیش می برید گفت: مذاکره بر اساس ساده اندیشی و حسن اعتماد نیست؛ مذاکره باید منتج به یک تفاهم شود که تمام خواسته های ما را در قالب یک تفاهمنامه منعقد کند.

وی اضافه کرد: ما بحث حسن اعتماد را نداریم؛ در حال حاضر روی واژگان و عبارت هایی با دقت نظر سخن می گوییم و خواهان آن هستیم تا تفاهمنامه داشته باشیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین