|
|
امروز: پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۴۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
رسانه های هند با بازتاب گسترده سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کردندکه رهبر عالی ایران خواستار رفع تمامی تحریم های اقتصادی بلافاصله بعد از دستیابی به توافق با کشورهای گروه 1+5 شدند.
روزنامه انگلیسی زبان هندوستان تایمز روز جمعه با بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت:رهبر عالی ایران اعلام کرد که فهم مشترک به دست آمده با قدرت های جهانی در مورد برنامه هسته ای ایران، هیچ ضمانتی را نسبت به رسیدن به توافق نهایی هسته ای نمی دهد و هنوز کارهای زیادی در این زمینه باقی مانده است.

به نوشته این روزنامه ، آیت الله خامنه ای گفت: آنچه که تاکنون انجام شده است،محتوای فهم مشترک است و هیچ ضمانتی برای رسیدن به توافق نهایی و ادامه این مذاکرات تا پایان وجود ندارد.

روزنامه هندوستان تایمز درادامه نوشت:رهبر عالی ایران تاکید کرد که ممکن است طرف مقابل که عدالت را رعایت نمی کند، قصد داشته باشد کشور ما را با استفاده از جزییات محدود کند.

این روزنامه در ادامه اضافه کرد:رهبر عالی ایران نسبت به موضع خود در مورد توافق هسته ای اعلام کرد که چیزی وجود ندارد تا نسبت به آن موضع گیری کند. مقامات می گویند که کاری تاکنون انجام نشده است و هیچ چیز قطعی نشده است.

روزنامه انگلیسی زبان ایشن ایج نیز با بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب نوشت:آیت الله خامنه ای در سخنان خود اعلام کرد که بلافاصله بعد از رسیدن به توافق با قدرت های جهانی باید تمام تحریم های اقتصادی علیه ایران لغو شود.

این روزنامه در ادامه نوشت:رهبر عالی ایران با اشاره به انتشار بخشی از اطلاعات مذاکرات از سوی امریکا ، انتشار این اطلاعات را نشان دهنده تفاوت برداشت در مورد بیانیه و نشان دهنده نقشه های شیطانی امریکا دانست.

روزنامه ایشین ایج در ادامه نوشت:رهبر عالی ایران گفت که من هیچ وقت نسبت به مذاکره با امریکا خوش بین نبودم با این حال با مذاکرات موافقت کردم و هنوز هم از مذاکره کنندگان حمایت می کنم.

شبکه خبری زی نیوز نیز به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت : رهبر عالی ایران گفت که حفظ صنعت هسته ای غیر نظامی برای پیشرفت ایران حیاتی است.استفاده از صنعت هسته ای برای تولید انرژی، نمک زدایی آب دریا و در زمینه های پزشکی، کشاورزی و سایر بخش ها یک ضرورت است.

روزنامه انگلیسی زبان تایمز او ایندیا نیز ضمن پرداختن به سخنان ریس جمهور ایران نوشت:روحانی رییس جمهور ایران نیز امضای توافقنامه هسته ای را منوط به لغو تمام تحریم ها کرد .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین