|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۴۴۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
«جعفر عوض» جوان 23 ساله فلسطینی که به تازگی از بند رژیم صهیونیستی آزاد شده بود، بر اثر وخامت اوضاع جسمانی امروز جمعه به شهادت رسید .
به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم ، «جعفر عوض» جوان فلسطینی از اهالی شهرک «بیت امر» واقع در نزدیکی الخلیل و در جنوب کرانه باختری بود .

صهیونیست ها پس از مشاهده وخامت اوضاع جسمانی و به کما رفتن وی در زندان به دلیل عدم رسیدگی پزشکی، او را از ترس اینکه در زندان های این رژیم جان خود را از دست بدهد ، آزاد کردند .در حالیکه آن ها می دانستند او بهبود نمی یابد و حتی دو روز پیش یک بیمارستان در فلسطین اشغالی از پذیرش وی سرباز زده و تاکید کرده بود که امیدی به بهبودی وی نیست .

عوض نوامبر سال 2013 دستگیر شده و طی این مدت به طرز مشکوکی به ویروسی ناشناس مبتلا شد و بنا بر اعلام پدرش، این اسیر شهید به دلیل اهمال پزشکی در زندان به کما رفت و پس از مدتی نیز به شهادت رسید .

جنبش جهاد اسلامی فلسطین ،اشغالگران صهیونیست را مسئول شهادت این اسیر دانست و تاکید کرد که صهیونیست ها در زمان اسارتش به وی نوعی ویروس تزریق کرده بودند و به عمد او را درمان نکردند و در نهایت برای فرار از مسئولیت ،وی را آزاد کردند .

جنبش جهاد اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد: نژادپرستی رژیم اشغالگر قدس به این نیز محدود نشد بلکه بیمارستان های این رژیم نیز از پذیرش و درمان وی خودداری کردند و به همین دلیل صهیونیست ها مسئول مستقیم مرگ وی هستند .

این جنبش در پایان از نهادهای حقوقی و قانونی خواست این جنایت اداره زندان های رژیم صهیونیستی را مورد پیگرد قانونی قرار دهند .

بنا بر اعلام جامعه اسرای فلسطینی در تاریخ اول آوریل سال میلادی جاری(12 فروردین جاری)، در حال حاضر حدود شش هزار فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برند که این رقم به دلیل تعدد بازداشت ها و آزادی اسرا متغیر است.

از سوی دیگر اخیرا باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که در حال حاضر 99 کودک فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی در اسارت هستند.

همچنین چندی پیش شبکه راشاتودی گزارش داد : موارد شکنجه اسرای فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی در نیمه دوم سال 2014 افزایش قابل توجهی داشته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین