|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۴۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
طی روزهای اخیر خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی اعلام کرد که یک شرکت انگلیسی متخصص در مدیریت دارایی‌ها، با شرکتی که دفتر آن در ایران است برای ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار اوراق مالی ایرانهمپیمان می‌شود.
خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی اعلام کرد که یک شرکت انگلیسی، با شرکتی که دفتر آن در ایران است برای ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار اوراق مالی ایران همپیمان می‌شود مدیران این شرکت انگلیسی، ایران را به عنوان آخرین بازار بکر نوظهور دنیا می‌دانند و اعتقاد دارند که بین واقعیت‌ها و تبلیغات فاصله زیادی وجود دارد رامین ربیعی مدیرعامل گروه فیروزه پس از 9 ماه مذاکره با این شرکت اروپایی و چند ماه پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات اولیه ژنو، با این شرکت به توافق رسیدیم که نخستین نمونه از قراردادهای مشارکتی است که پس از تحریم‌های هسته‌ای با یک شرکت اروپایی منعقد می‌شود درصورتی که تحریم‌ها لغو شود ظرفیت ورود سرمایه خارجی به بورس ایران به صدها میلیارد دلار می‌رسد

درحالی که سه ماه تا اجرایی شدن بندهای بیانیه سوئیس و لغو کامل تحریم‌ها زمان باقی مانده است، اما تحرکات شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی نشان می‌دهد که آنها برای ورود یا بازگشت به بازار ایران منتظر لغو تحریم‌ها نمی‌مانند و از هم‌اکنون برای آغاز همکاری‌های اقتصادی خود با طرف‌های ایرانی مشغول مذاکره شده‌اند.

طی روزهای اخیر خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی اعلام کرد که یک شرکت انگلیسی متخصص در مدیریت دارایی‌ها، با شرکتی که دفتر آن در ایران است برای ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار اوراق مالی ایرانهمپیمان می‌شود.

گروه مالی «شارلمان کاپیتال» که متخصص در مدیریت دارایی‌ها در بازارهای نوپا است و مدیریت حدود دو میلیارد و 500 میلیون دلار دارایی را در اختیار دارد روز سه‌شنبه هفته جاری اعلام کرد صندوق‌هایی مشترک با شرکت «ترکواز پارتنرز» ایجاد خواهد کرد.  شارلمان قصد دارد نخستین صندوق خود را حتی پیش از این تاریخ یعنی ظرف چند هفته آینده دایر کند. «دومینیک پوکور انگرام» از مشاوران این شرکت گفت پیش‌بینی می‌کند این صندوق کار خود را با بیش از هفتاد میلیون دلار آغاز کند که آن را از سرمایه‌گذاران جهانی جمع خواهد کرد و در کوتاه مدت این رقم را به بیش از 200 میلیون دلار خواهد رساند.
 
 نخستین قرارداد خارجی پس از تحریم‌ها
درهمین زمینه رامین ربیعی مدیرعامل گروه فیروزه که طرف قرارداد با شرکت انگلیسی شارلمان کاپیتال است، به «ایران» گفت: گروه فیروزه پس از 9 ماه مذاکره با این شرکت اروپایی و چند ماه پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات اولیه ژنو، با این شرکت به توافق رسیدیم که نخستین نمونه از قراردادهای مشارکتی(جوینت ونچر) است که پس از تحریم‌های هسته‌ای با یک شرکت اروپایی منعقد می‌شود.  وی ادامه داد: این قرارداد به منظور ایجاد صندوق‌های تخصصی و بازاریابی و همچنین مدیریت این صندوق‌ها منعقد شده است. وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به تحریم‌های موجود این شرکت در انعقاد قرارداد و انتقال سرمایه به ایران مشکلی ندارد، اظهارکرد: قراردادی که میان دو طرف منعقد شده در قالب تحریم نمی‌گنجد چراکه سرمایه‌گذاری خارجی در ایران ممنوع نیست.

ربیعی اضافه کرد: سرمایه‌گذارانی را که در آینده در این صندوق سرمایه‌گذاری می‌کنند می‌توان به دو دسته تقسیم کرد. دسته اول مربوط به کشورهایی می‌شود که بدون توجه به تحریم‌های موجود اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند و در واقع ریسک پذیر هستند. اما دسته دوم شامل کشورهایی می‌شود که ریسک کمتری می‌پذیرند و بعد از لغو رسمی تحریم‌ها وارد عمل می‌شوند.

این فعال بازار سرمایه درباره آثار لغو تحریم‌ها بر بورس و اقتصاد ایران گفت: مدیران این شرکت انگلیسی، ایران را به عنوان آخرین بازار بکر نوظهور دنیا می‌دانند و اعتقاد دارند که بین واقعیت‌ها و تبلیغات فاصله زیادی وجود دارد. ربیعی تأکید کرد: درصورتی که تحریم‌ها لغو شود ظرفیت ورود سرمایه خارجی به بورس ایران به صدها میلیارد دلار می‌رسد. وی درپایان درباره اینکه چه زمانی سرمایه این صندوق مشترک به 200 میلیون دلار می‌رسد، پاسخ داد: درحال حاضر نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از این سرمایه کرد چراکه شرکت شارلمان کاپیتال به عنوان بازاریاب، سرمایه بالقوه در سایر کشورها را جذب و وارد ایران می‌کند و میزان آن به شرایط بسیاری وابسته است.

منبع: ایران
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین