|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
قشقاوی با بیان اینکه در جلسه دیروز نمایندگان نظرات خود را مطرح کردند و آقای ظریف با حوصله پاسخ نمایندگان را دادند اظهار داشت: فضای مجلس در خصوص مذاکرات مثبت است و در جلسه غیر علنی فردا سه شنبه نیز قطعا همین طور خواهد بود.
معاون امور کنسولی و امور مجلس وزیر امور خارجه ضمن مثبت ارزیابی کردن فضای عمومی مجلس نسبت به مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 گفت: افکار عمومی کشور به خوبی توان تمایز بین نقد دلسوزانه و نقد سیاسی و جناحی را دارد.

«حسن قشقاوی» امروز دوشنبه فضای عمومی مجلس را نسبت به مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 مثبت و حمایت آمیز عنوان کرد و گفت: در جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رویکرد نمایندگان حمایت و قدردانی از عملکرد اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان بود.

وی افزود: البته این فضای حمایتی از قبل هم نسبت به مذاکره کنندگان کشورمان وجود داشته و بارها در مقاطع قبل این موضوع اثبات شده است وهمواره اکثریت نمایندگان از فرایند مذاکرات حمایت کرده اند.

معاون وزیر امور خارجه در عین حال درباره نقدها نسبت به عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: کسانی هم منتقد فرایند مذاکرات هستند و به نظر من همه این انتقادات هم سیاسی و جناحی نیست بلکه کاملا دلسوزانه و دغده طبیعی نسبت به فرایند مذاکرات هست.

قشقاوی یادآور شد: قطعا بخشی از انتقادات هم رنگ و بوی سیاسی و جناحی دارد با این حال افکار عمومی به خوبی قادر به تمایز بین نقد دلسوزانه با نقد سیاسی و جناحی در کشور هست.

وی اضافه کرد: به هر حال ما پذیرفته ایم که کشور در شرایط تک صدایی نباشد بلکه فضای نقد وجود اشته باشد و از این بابت هیچ نگرانی از نقادی های دلسوزانه نداریم .

معاون کنسولی و امور مجلس وزیر امور خارجه با اشاره به اتفاقات دیروز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آنچه که دیروز توسط یکی از نمایندگان مطرح و موجب تکدر خاطر وزیر امور خارجه شد انتقاد به مذاکرات نبود بلکه جمله غیر مستند به رهبر معظم انقلاب بود.

قشقاوی با بیان اینکه در جلسه دیروز نمایندگان نظرات خود را مطرح کردند و آقای ظریف با حوصله پاسخ نمایندگان را دادند اظهار داشت: فضای مجلس در خصوص مذاکرات مثبت است و در جلسه غیر علنی فردا سه شنبه نیز قطعا همین طور خواهد بود.

معاون امور کنسولی و امور مجلس خاطرنشان کرد: در این جلسه آقای کریمی قدوسی در جریان اظهارات و نقدهای خود نقل قولهایی از رهبر معظم انقلاب کردند که به ادعای ایشان در جلسه ای خصوصی با حضور ظریف مطرح شده است.

وی گفت: دکتر ظریف در برابر اصرار آقای کریمی قدوسی گفت من اجازه نمی دهم که به صرف ادعاهای غیر مستند و منتسب به رهبر معظم انقلاب جایگاه رفیع رهبری نظام را هزینه ادعاهای غیر مستند خود کنید.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین