کد خبر: ۴۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
اندونزی تلاش دارد در عملیاتی دو روزه بیش از چهار هزار تبعه خود را از یمن تخلیه کند و با کشورهای همسایه یمن در حال رایزنی است.
درپی افزایش شایعاتی مبنی بر بازداشت چند اندونزیایی در یمن به وسیله برخی گروه های درگیر، اندونزی اعلام کرد متعهد به تخلیه تمام شهروندان خود از یمن به دلیل وخیم تر شدن شرایط در این کشور خاورمیانه ای است.

به نوشته روز سه شنبه تارنمای جاکارتا پست، وزارت امور خارجه اندونزی در تلاش برای آزاد کردن 21 تبعه این کشور است که در چند زندان یمن بازداشت شده اند و تاکید کرد این افراد به دلیل مهاجرت غیرقانونی بازداشت شده اند.

رنتو لستاری پریانساری مرسودی، وزیر امور خارجه اندونزی گفت که سفارت این کشور در صنعا پنج تن از 21 زندانی را نجات داده و آنها را به سفارت اندونزی منتقل کرده است.

وی گفت که اندونزی درپی پیدا کردن اندونزیایی هایی است که به دلیل مهاجرت و اقامت غیرقانونی در زندان های یمن هستند تا آن ها را به جاکارتا منتقل کند، هر چند به دلیل بحران یمن وزارت امور خارجه برای دسترسی به آن ها با مشکلاتی مواجه است.

یمن از کشورهای محبوب در میان اندونزیایی هایی است که در مورد اسلام مطالعه می کنند. برخی از دانشجویان این کشور به رغم وضعیت یمن از بازگشت به اندونزی خودداری کرده اند.

هم اکنون چهار هزار و 159 تبعه اندونزی در یمن بسر می برند که دو هزار و 626 نفر از آن ها دانشجو، یک هزار و 488 کارگر و 45 نفر از کارکنان سفارت و اعضای خانواده آن ها هستند.

آرماناتا نصیر، سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی نیز گفت که هیچ یک از اندونزیایی های بازداشت شده در یمن در مناقشات سیاسی فعلی درگیر نبوده اند.

چندی پیش یک تبعه اندونزی در یمن که مظنون به همکاری با گروه تروریستی القاعده بود، کشته شد.

وی گفت که وضعیت در یمن طبیعی نیست و در این موقعیت دسترسی به مقامات این کشور دشوار است.

تدجو ادهی پودجیانتو، وزیر هماهنگی سیاست، حقوقی و امور امنیت اندونزی نیز اعلام کرد ارتش این کشور چند هواپیما برای بازگرداندن اتباع اندونزی از یمن آماده کرده است.

به گفته مقامات اندونزی، با مقامات عمان و عربستان برای انتقال اتباع اندونزی به این دو کشور همسایه یمن و انتقال آن ها به جاکارتا مذاکره شده است.

جنگنده های عربستان سعودی با مشارکت 10 کشور از جمله پنج کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس (به استثنای عمان) و حمایت آمریکا، از پنجشنبه گذشته در تجاوز به یمن، حملات خود به مناطق مختلف این کشور بویژه شهر صنعا را آغاز کردند، تجاوزی که تاکنون منجر به کشته شدن دهها شهروند یمنی و زخمی شدن شمار زیادی دیگر شده است.

اتباع بسیاری از کشورها در پی تشدید درگیری ها در یمن تخلیه این کشور را آغاز کرده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین