|
|
امروز: جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۷
کد خبر: ۴۲۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن حمله عربستان و چند کشور عربی به مردم یمن گفت: تمامی کشورها باید به تصمیم مردم یمن احترام بگذارند.
از خانه ملت، منصور حقیقت پور افزود: عربستان با حمله به مردم یمن وارد قمار بزرگی شده که قطعا از بابت این کار نسنجیده و غیر انسانی زیان خواهد دید.

وی ادامه داد: کشورهای عربی دیگر هم که با عربستان در حمله به مردم یمن مشارکت داشته اند نیز در این کار اشتباه و غیر انسانی سهیم هستند و توصیه می کنم که سرنوشت خود را با عربستان گره نزنند چرا که هزینه این عمل زشت را خواهد داد.

حقیقت پور خاطر نشان کرد: سعودی ها به دلیل از دست دادن حیاط خلوت خود در منطقه عصبانی هستند، این موضوع باعث شده دست به اقدامات غیر قابل توجیه و غیر انسانی بزنند و به مردم یمن حمله کنند.

وی یادآور شد: کشورهایی که به مردم یمن حمله کرده اند بار دیگر این موضوع را اثبات کردند که با آمریکایی ها اتحاد دارند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم یمن جواب این اقدام ناجوانمردانه و حمله را خواهند داد.

شماری از جنگنده های رژیم عربستان در اقدام تجاوز کارانه از بامداد پنجشنبه وارد حریم هوایی یمن شدند و به طرفداری از گروه های افراطی و تروریستی برخی مناطق این کشور را بمباران کردند. در جریان این حمله شماری از مردم یمن کشته و زخمی شدند.

جنبش مردمی انصارالله یمن تاکنون از سرنگون شدن دو فروند از جنگنده های متجاوز خبر داده و تاکید کرده که مردم یمن پاسخ کوبنده ای به متجاوزان خواهند داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین