|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۴۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۹
مدیر ارشد محور جنوب راه آهن جمهوری اسلامی ایران از اتمام کار بازسازی یکصد کیلومتر از این محور خبر داد.
عبدالکریم درویش زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسیر شامل شش بلاک( فاصله بین دو ایستگاه بزرگ خط و فاصله بین دو ایستگاه مجاور) در حد فاصل اراک تا ایستگاه هفت تپه است.

وی اضافه کرد: طول مسیر 265 کیلومتر است که مابقی آن نیز تا خرداد سال 95 در حد فاصل هفت تپه تا دورود به طور کامل بازسازی خواهد شد.

مدیرکل راه آهن ناحیه جنوب همچنین گفت: عملیات اجرایی خط دوم اهواز -بندر امام شروع و زیرسازی آن تکمیل شده که از فروردین سال آینده در صورت تامین ریل عملیات روسازی خط انجام خواهد شد.

درویش زاده افزود: عملیات زیرسازی خط دوم اهواز - اندیمشک هم شروع شده و در دست انجام است.



* زائران اربعین حسینی در سال 95 از طریق ریلی عازم عراق می شوند



درویش زاده در عین حال با اشاره به عملیات اتصال راه آهن شلمچه به بصره و موافقت نامه امضا شده بین وزرای راه و شهرسازی ایران و حمل و نقل عراق گفت: کارهای مطالعاتی طرح انجام و قرار شد طبق مفاد آن پلی روی اروند توسط طرف ایران و خط ریلی آن هم به طول 35 کیلومتر توسط طرف عراقی احداث شود.

وی افزود: این کار تا پیش از اربعین سال 95 به اتمام می رسد تا زائران از طریق ریلی به کشور عراق سفر کنند.

درویش زاده یادآوری کرد: عملیات اجرایی طرح قرار بود چندی پیش با حضور وزرای دو کشور در بصره آغاز شود که به تعویق افتاده و امید می رود در آینده نزدیک عمیلاتی شود.



* احداث احداث خط اهواز - ایذه - اصفهان و بندر خشک در اندیمشک



مدیر ارشد ناحیه جنوب راه آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین از دریافت ماده 215 احداث خط اهواز - ایذه - اصفهان خبر داد و گفت: بندر خشک هم با توافق وزیر قرار است در اندیمشک احداث شود تا بخش اعظمی از کالاها که وارد بندر امام می شود با توجه به ظرفیت موجود در داخل استان به این بندر منتقل شود.



* آمادگی راه آهن برای انتقال نفت خام عراق از طریق ریلی



مدیرکل راه آهن جنوب در عین حال گفت: با توجه به وجود آزاد راه نفت خام عراق توسط حمل و نقل جاده ای از طریق کرمانشاه وارد کشور شده و از طریق خوزستان برای صادرات وارد بندر امام می شود که این آمادگی وجود دارد تا نفت خام عراق در ایستگاه های مهاباد، مراغه و ملایر توسط پایانه های نفتی موجود و در دست احداث از طریق ریلی بار خود را حمل کنند تا ایمنی جاده ای خوزستان ارتقا یابد.

مدیرکل راه آهن ناحیه جنوب در عین حال از رشد 24درصدی در بارگیری و افزایش دو درصدی در تخلیه بار و در مجموع رشد 11درصدی در حمل و نقل ریلی بار در سال جاری نسبت به پارسال خبر داد.

طول خطوط اصلی راه آهن در محور جنوب 618 و طول خطوط فرعی آن240کیلومتر است.

خوزستان شش درصد شبکه ریلی کشور را در خود جای داده است و از نظر طول خط رتبه هشت کشور را به خود اختصاص می دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین