|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۴۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
عضو ستاد مردمی حفاظت از محیط زیست شهرستان شاهرود با ابراز تاسف از اینکه ایران مقام اول فرسایش خاک در دنیا را دارد، گفت: سرانه فضای سبز در ایران یک چهارم است و این آمار خوبی نیست.
دکتر امیر حسین ولیان بعد از ظهر پنج شنبه در همایش منابع طبیعی و توسعه پایدار در میامی که با حضور بهره برداران و مسئولان در سالن اجتماعات معلم این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه سرانه فضای سبز در ایران یک چهارم است و این آمار خوبی نیست، اظهار داشت: کشور ما مقام اول فرسایش خاک را در دنیا دارد و اگر خاک از بین برود زندگی برای همه جانداران ناممکن خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بحران آب بسیار جدی است افزود: قسمت اعظم آب مصرفی در کشور ما هدر میرود و باید در بهره برداری آن مدیریت کنیم.

عضو ستاد مردمی حفاظت از محیط زیست شهرستان شاهرود افزود: درکشور ما هفت درصد پوشش جنگلی داریم و با این مقدار ناچیز هیچ کار قابل توجهی برای توسعه محیط زیست و جنگلها نکرده ایم.

ولیان با ابراز تاسف از اینکه ۹۵درصد از حیات وحش کشورمان  را طی ۴۰ سال اخیر از دست داده ایم تصریح کرد:  باید این سوال را داشته باشیم که برای آینده فرزندان خود چه کرده ایم.

وی افزود: امروز خوشبختانه دولت تدبیر و امید نگاه بسیار مثبت و بهتری به منابلع طبیعی ومحیط زیست داشته و این اهمیت را دولت در عمل نشان داده است.

این فعال زیست محیطی ضمن تصریح ب راینکه بیاییم به فکر آیندگان خود باشیم گفت:  باید از روزمرگی بیرون آمده و این نعمت الهی را برای نسل های آینده نگهداری کنیم چون ایران اولین کشوری است که جنگل بانی را تاسیس کرده است.

حسین صائمی پور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی هم در خاتمه این همایش یک روزه با بیان اینکه بالغ بر ۷۰هزار اصله نهال در این هفته توزیع خواهد شد، افزود: در این هفته انواع درخت های اقاقیا، زبان گنجشک، بید، سرو، کاج، توت و ... با همکاری دهیاری ها روستاها بین مردم توزیع خواهد شد.

در ادامه این مراسم از فعالان، بازنشستگان و رابطان منابع طبیعی شهرستان میامی تجلیل شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین