|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۴۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
سومین کنفرانس جهانی کاهش بلایای طبیعی با عنوان «کاهش خطرپذیری بلایا» عصر شنبه در ژاپن آغاز بکار کرد.
در این نشست که در شهر «سندایی» ژاپن فعالیت خود را آغاز کرده، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشورمان نیز در آن حضور دارد.

در آیین گشایش این مراسم علاوه بر 'بان کی مون' دبیرکل سازمان ملل متحد، سران و مسوولان عالیرتبه چندین کشور نیز در آن حضور دارند.

هدف اصلی این کنفرانس که در مرکز بین المللی شهر سندایی در جریان است ، تصویب و تدوین دستورالعمل جدید برای کاهش خطرات طبیعی است که نشست آن در ماه ژانویه (دی - بهمن) در ژاپن برگزار شد.

به روز رسانی تجارب کسب شده کشورهای در معرض خطر بلایای طبیعی و به اشتراک گذاشتن آن جهت کنترل و کم کردن تلفات انسانی در دهه های آینده، از دیگر اهداف این نشست عنوان شده است.

ارائه دستورالعمل برای جوامع نسبت به کاهش تلفات و تقویت و انعطاف پذیری در مواجهه با خطرات، دیگر موارد موردنظر کارشناسان در این نشست پنج روزه اعلام شد.

این کنفرانس که بیش از یک هزار شرکت کننده و کارشناس از کشورهای مختلف در آن حضور دارند، تا 18 مارس (27 اسفند) در شهر سندایی ژاپن برگزار می شود.

دومین کنفرانس کاهش بلایای طبیعی در سال 1994 در شهر کوبه ژاپن یک روز پس از دهمین سالگرد زمین لرزه آن شهر که بیش از شش هزار کشته بر جای گذاشت، برگزار شد.

سازمان ملل متحد پیش تر در گزارشی اعلام کرد که در دهه گذشته نزدیک به سه میلیارد نفر تحت تاثیر بلایای طبیعی قرار داشتند که این رقم افزایشی معادل 60درصد نسبت به دهه پیشتر نشان می دهد.

به گفته سازمان ملل، در فجایع طبیعی چون زمین لرزه، سیل و طوفان در سال های گذشته بالغ بر 500 هزار نفر کشته شده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین