|
|
امروز: جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۴۱۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: قطب های پزشکی کشور به منظور جلوگیری از ازدحام بیماران در پایتخت و برخی شهرهای بزرگ باید تقویت شود.
مسعود پزشکیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ضروری است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تقویت مراکز درمانی در مناطق مختلف کشور بیش از پیش سرمایه گذاری کند.

وی با اشاره به اینکه استان فارس به عنوان قطب پیوند کبد در کشور فعالیت می کند، گفت: می توان با سرمایه گذاری بر روی نیروهای انسانی، پزشکان متخصصی را در این زمینه در دیگر استان ها تربیت کرد.

پزشکیان با اشاره به سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت، اعلام کرد: توسعه کمی و کیفی بیمه های بهداشتی و درمانی و تأمین عدالت و ارتقای سلامت به ویژه در مناطق غیربرخوردار و کمک به اقشار نیازمند مورد تاکید است.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت با تاکید بر ضرورت توجه به نظام ارجاع، اظهار کرد: طبق سیاست های ابلاغی رهبری سطح بندی و ارجاع از مهم ترین مولفه های این طرح بوده که مورد غفلت واقع شده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به مناطق محروم و کم برخوردار از دیگر مولفه های این طرح است که به نظر می رسد باید بیش از پیش به این موضوع توجه شود.

طرح تحول نظام سلامت با هدف کاهش هزینه های درمانی مردم و بهبود خدمات درمانی و بهداشتی به آنان از 15 اردیبهشت ماه سال جاری در سطح کشور آغاز شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین