|
|
امروز: پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۴۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱
'اد میلیبد' رهبر حزب کارگر روز پنجشنبه در واکنش به اظهارات نژادپرستانه 'نایجل فاراژ' رهبر حزب عوام گرای استقلال بریتانیا (یوکیپ) در مورد حذف قوانین مرتبط با عدم تبعیض در محیط های کاری و نیز مهاجران گفت: این سخنان خطرناک و تفرقه افکنانه است.
رهبر حزب کارگر در پیامی در صفحه توئیترش عنوان کرده است: به نظر من اظهارات امروز( پنجشنبه) فاراژ، اشتباه ، تفرقه انگیز و خطرناک است چرا که قوانین انگلیس مبتنی بر برابری هستند که این ریشه گرفته از ارزش های ما است.

دیوید کامرون رهبر حزب محافظه کار و نخست وزیر انگلیس نیز در پیامی توئیتری با اینکه قوانین نسبت به همه مردم اعم از سیاه وسفید دیدی یکسان دارند و آنان را از تبعیض های قومیتی حفظ می کنند، تصریح کرد سخنان نایجل فاراژ عمیقا نگران کننده است و وی نمی تواند این سخنان را درک کند.

نیک کلگ رهبر حزب لیبرال دمکرات نیز در واکنش به سخنان فاراژ گفته است: او با ادغام کردن مسایل حساس مختلف چون قوانین شریعت و افراط گرایی ... با مسایلی چون مهاجرت و تروریسم در مردم ایجاد هراس می کند.

روزنامه گاردین روز پنجشنبه در گزارشی نوشت : 'نایجل فاراژ'، رهبر حزب عوام گرای و ضد مهاجر استقلال انگلیس در سخنانی نژادپرستانه مدعی شده است که برخی از مردم جامعه انگلیس نگران افزایش مهاجرت به این کشور هستند چرا که می پندارند مسلمانان در این میان نقش 'ستون پنجم' ایفاء کرده و ' برنامه قتل' آنها را دارند .

'نایجل فاراژ' در مصاحبه با شبکه چهار گفته است: یکی از دلایلی که نظر سنجی ها حاکی از نگرانی فزاینده مردم انگلیس نسبت به مسلمانان است، این واقعیت است که آنها شاید 'ستون پنجمی' هستند که در جامعه کنار آنها زندگی می کنند، از آنها منتفرند و می خواهند آنها را به قتل برسانند.

گاردین افزود: فاراژ با بیان اینکه 'تا به حال هیچ گروه مهاجری نبوده اند که قصد تغییر هویت ما را داشته باشند'، افزود: در تاریخ ما (انگلیس) چنین تجربه ای مبنی بر اینکه گروهی مهاجر به اینجا بیایند و قصد تغییر ما را داشته باشند نبوده است و این موضوع بیش از هر چیز مایه نگرانی مردم جامعه ما هست.

این روزنامه ادامه داد: وی پدیده 'مسلمانان بریتانیایی افراط گرا' و مسلمانانی که نمی خواهند با جامعه انگلیس تعامل نمایند را مشکلی خاص توصیف نموده و گفته است: مهاجرین مسلمانی که به اینجا آمدند و قصد تعامل با جامعه و فرهنگ ما را ندارند یک مشکل اصلی است.

گاردین نوشت: فاراژ با بیان اینکه برخی شهروندان مسلمان انگلیسی برای پیوستن به گروه داعش به سوریه سفر می کنند، افزود: پس تعجب نکنید اگر مردم نسبت به این موضوع نگران از خود نشان می دهند.

این روزنامه همچنین با اشاره به سخنان فاراژ درخصوص قوانین مرتبط با حذف تبعیض در محیط های کارگری در انگلیس، نوشت: رهبر حزب یوکیپ مدعی شد که قوانین ضد نژادپرستانه و تبعیض آمیز می بایست از سطح جامعه حذف گردد، چرا که در انگلیس دیگر نیازی به آنها نداریم.

گاردین ادامه داد: وی در پاسخ به این سووال که کدام قوانین دستخوش تغییر خواهد شد افزود: بسیاری از قوانین. به نظر من کارفرما می بایست آزادانه بتواند کارمند خود را انتخاب نماید.

این روزنامه در رابطه با سووال خبرنگار شبکه چهار در خصوص نیاز جامعه به قوانین مبارزه با نژادپرستی و قومیتی نوشت: خیر [نیازی نیست] ... ما به عنوان یک حزب کور رنگ هستیم - اشاره به اینکه تبعیض قومیتی را برنمی تابیم.

گاردین نوشت: گزارش ها حاکی است که مساله مهاجرت یکی از اصلی ترین موضوعات مطرح شده توسط حزب یوکیپ در انتخابات بوده و تلاش می کند با معرفی سیستم امتیازی، امکان مهاجرت استعدادها و نخبگان را به انگلیس فراهم نموده و علاوه بر آن با معضل افزایش مهاجرت مبارزه کند.

این روزنامه ادامه داد: براساس نظر سنجی ها 75 در صد مردم انگلیس معتقد هستند که مهاجرت طی سالهای اخیر روند فزاینده ای داشته در حالی که تنها دو درصد خلاف آن را تصور می کنند.

گاردین همچنین با اشاره به گزارشی که پیشتر توسط موسسه آماری 'کومرس' در رابطه با نظرسنجی در خصوص معتمدترین حزب انگلیس برای کنترل مهاجرت صورت گرفته، نوشت: بر اساس این نظر سنجی حزب عوام گرای یوکیپ با کسب 36 درصد در رتبه نخست و پس از آن به ترتیب احزاب محافظه کار، کارگر و نهایتا لیبرال دموکرات قرار دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین