|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۴۰۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸
یک مقام امنیتی تونس روز دوشنبه اعلام کرد که نظامیان این کشور دومین انبار بزرگ سلاح را در نزدیکی مرز لیبی کشف کرده اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از تونس، سربازان تونسی چند روز پیش نیز یک انبار بزرگ سلاح حاوی اسلحه کلاشینکف، راکت و مین های زمینی را در شهر بن قردان در نزدیکی مرز لیبی کشف کردند.

مقام امنیتی تونس گفت: نظامیان تونسی امروز (دوشنبه) دومین انبار مخفیانه سلاح را حاوی اسلحه کلاشینکف، آر پی جی و مواد منفجره در 5 کیلومتری انبار کشف شده اول در شهر بن قردان، پیدا کردند.

تونس درگیر کارزاری با گروه های تندرویی است که پس از قیام سال 2011 که منجر به سرنگونی حکومت زین العابدین بن علی دیکتاتور سابق این کشور شد، شکل گرفتند.

براساس این گزارش، تونس نگران است که خشونت و ناآرامی های لیبی به این کشور سرایت کند. دو دولت موازی در لیبی برای تصاحب کنترل کشور باهم رقابت می کنند.

دستکم دو گروه شبه نظامی در تونس فعال هستند و تحلیلگران می گویند داعش نیز در تلاش است گستره نفوذش را به سراسر این منطقه افزایش دهد.

در میان گروه های نوظهور پس از قیام سال 2011 تونس، گروه انصار الشریعه وجود دارد که از جانب مقام های آمریکایی و اروپایی به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده است. مقام های مزبور این گروه را مسوول حمله به سفارت آمریکا در تونس در سال 2012 دانسته اند.

بیش از 3 هزار تونسی برای پیوستن به تروریست های داعش در عراق و سوریه کشورشان را ترک کرده اند و مقام های تونسی درخصوص احتمال بازگشت این افراد برای انجام حملاتی در میهن خود نگران هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین