|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۲
کد خبر: ۴۰۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲
معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور گفت: کانون های مساجد از ابتدای شروع فعالیت خود تاکنون نقش موثری در افزایش استفاده از ظرفیت های مختلف مساجد کشور داشته اند.
مرتضی طاهریان ، شامگاه دوشنبه در همایش اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل افزود: این موفقیت و احیای بیش از پیش مساجد از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار کرد: مساجد به طور صرف فقط دارای کارکرد عبادی نیستند هر چند این به عنوان مهم ترین کارکرد این مکان های مقدس به شمار می آید.

وی با اشاره به این که هنوز با نقطه مطلوب در ارتباط با مساجد فاصله داریم یادآوری کرد: با این حال حضور مشتاقانه نوجوانان و جوانان شور و نشاط وصف ناپذیری را در مساجد ایران اسلامی حاکم کرده است.

طاهریان افزود: در سال های اخیر اتفاق های بسیار خوبی را در زمینه استفاده از ظرفیت های مساجد روستایی و شهری کشور شاهد بوده ایم که از جمله آنها می توان به برپایی جشنواره های مذهبی و هنری در این مکان های مقدس اشاره کرد.

او با اشاره به این که برای سه سال متوالی جشنواره سراسری سرود در مسجد یک روستای شهرستان میناب در استان هرمزگان برگزار می شود گفت: انجام چنین برنامه عظیمی در یک روستای دورافتاده و توسط جوانان و اهالی با امکانات اندک روستا کار باعظمتی هست.

وی اظهار کرد: اهالی روستا هنرمندان شامل گروه های سرود دعوت شده به جشنواره را در منازل خود اسکان داده و از آنها پذیرایی می کنند.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور همچنین با اشاره به این که نظیر چنین مراسمی را می توان در روستاهای سایر شهرستان های ایران اسلامی از جمله در اردبیل نیز اجرا کرد گفت: در این زمینه چند تقاضا از مناطق مختلف کشور به ستاد رسیده است.

وی بهره گیری از توانایی های علمی و هنری شخصیت های برجسته مانند قاریان قرآن مجید و هنرمندان بین المللی را از دیگر اقدام های ستاد عالی کانون های مساجد کشور دانست.

وی همچنین از مدیران ذیربط ارگان ها و اداره های دولتی استان اردبیل به ویژه از نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل در زمینه کمک به پیشرفت برنامه های کانون فرهنگی و هنری مساجد این استان که امسال در بین کانون های ایران رتبه اول را به دست آورده قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این مراسم که با عنوان 'مسجد جایگاه عبادت و پایگاه سیاست' همزمان با 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایران در مجتمع فدک اردبیل برگزار شا علاوه بر رونمایی از تقویم اعمال ماه های قمری و افتتاح 10 کانون فرهنگی و هنری در اردبیل از 120 نفر از فعالان و اعضای برتر این کانون در استان تقدیر شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین